Allereerste tandpasta tablet voor kinderen

17 juni 2021

Beschrijving onderneming:

Deze startup heeft het allereerste tandpasta tablet voor kinderen ontwikkeld: Vegan en eco vriendelijk.

Tandenpoetsen moet weer een feestje worden, dat is het motto van deze startup dat met die ambitie een geheel nieuwe tandenpoetsbeleving op de markt brengt. Plezier, avontuur en gemak vormen de ingrediënten van het leukste tandpastaproduct ter wereld en is sinds februari verkrijgbaar op de eigen website van de startup. Met een starterspakket en abonnement halen ouders niet alleen een feestje in huis, ze dragen ook bij aan een betere wereld, gezien het volledig duurzame productieproces van deze start-up.

De bedenker en eigenaar van deze startup weet met 3 kleine kinderen als geen ander wat voor strijd het kan zijn om ’s ochtends op tijd klaar te zijn om de deur uit te gaan of ’s avonds tanden te poetsen voor het slapen gaan. En dat is zonde, stelt hij: “Dan heb je heerlijk samen gegeten en gespeeld en moet je vervolgens de dag negatief afsluiten. De kinderen zijn moe en hebben geen zin in dat gepruts in hun mond en als ouder heb je geen zin in dat getouwtrek. Dat moet toch anders kunnen, dacht ik.”

Het principe is simpel: creëer een totaalbeleving van tandenpoetsen, waar kinderen echt onderdeel van zijn. Ze ontvangen met het starterspakket een prachtige doos met leuke verhaaltjes, een (onbreekbare) bewaarpot voor de tandpastatabletjes, de tabletjes zelf, een spoelbeker, bamboe tandenborstel en beloningsstickers. Met het speciaal voor deze startup ontwikkelde tandenpoetsliedje, dat meteen in je hoofd gaat zitten, is de beleving compleet. Dansen, zingen en tandenpoetsen maar! Wedden dat je kind de volgende dag zelf vraagt wanneer de tanden weer mogen worden gepoetst?

Op dit moment heeft de startup iets meer dan 2500 klanten bediend en daar bovenop ongeveer 150 abonnementen. 

 

Business Model:

De producten worden zowel los op de website verkocht als in een abonnementsvorm.

Het product wordt bovendien nu ook verkocht via bol.com, hier ligt echter nog heel veel potentie. Op dit moment worden er gesprekken gevoerd met een aantal potentiele webshops en drogisterijen. 

 

Type klant:

B2C

 

Gewenst type investeerder:

Angel investor

USP’s:

– Allereerste tandpasta tablet voor kinderen.

– Eco en vegan.

 

Benodigd Kapitaal:

€500.000,-

 

Investeringsbehoefte:

Doorgroeien van de onderneming. De startup zit nu echt in het momentum. Ze willen binnen 3 maanden een papa mama versie lanceren, zodoende het hele gezin meenemen in hun unieke concept.

En meer uitrollen naar andere landen, de startup heeft net ook verzending naar België, maar ze willen binnen het jaar ook in Duitsland, UK, Canada & USA lanceren.

Internationale groei: €150.000 Inventory: €100.000 Marketing: €150.000 Productontwikkeling: €100.000

De ondernemer wil graag een investeerder met ervaring in internationale expansie en eventueel retail.

 

Sector:

E-Commerce; Impact; Consumentengoederen

Bedrijfsfase:

Early Growth

Aantal founders:

1

Aantal huidige werknemers:

1-5

Maandelijkse omzet (huidig):

€30.000,-

 

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€500.000,-

 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€1.500.000,-

Huidige maandelijkse kosten:

€40.000,-

Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:

Ja er is een investering gedaan van €100.000,- (juni 2020 door een angel)

 

Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:

Ja

 

Overige relevante informatie:

De ondernemer heeft ervaring als business director mobile europe en heeft gewerkt voor merken zoals Talpa en Sony Music. Verder heeft hij veel ervaring als ZZP-er als merkbouwer en strateeg. 

De coronacrisis is voor de ondernemer echt een resetmoment geworden. Dit was voor hem hét moment om te gaan ondernemen. Waar veel mensen in onzekere tijden kiezen voor veiligheid, was het voor mij de katalysator om ideeën die al een tijd in mijn hoofd speelden, concreet uit te werken. Een daarvan was het idee van deze startup. Dit idee heeft hij kunnen doorontwikkelen omdat hij een aantal zeer gepassioneerde en kundige mensen om zich heen heeft verzameld. Zij hebben hem in dit proces geholpen, waardoor hij in een relatief korte tijd (nog geen jaar) deze startup in de markt heb kunnen zetten. De feedback die de ondernemer hierop krijgt is heel positief, en dat maakt hem nog gedrevener dan hij al was. Het is zijn doel om binnen een jaar de absolute marktleider te worden in de Benelux en de missie van de startup om het allerleukste merk voor het gezin intercontinentale/mondiale markt te zetten.

Interesse? Wij verbinden je graag

Volg ons

Recente plaatsingen

Andere interessante plaatsingen

Over Venture Capital

Venture Capital verbind investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest