Beschrijving onderneming:
Dit bedrijf heeft een data-gedreven social media platform ontwikkelt dat consumenten (B2C), drankenmerken (B2B) en horecabedrijven (B2B) in real-time met elkaar verbindt. Het platform dient als een marketing- en datatool voor horecabedrijven, en drankenmerken. Het bedrijf is in 2017 opgericht en in mei 2019 gelanceerd. Destijds is er 10.000 EUR omzet behaald voordat Corona toesloeg. Vervolgens hebben ze gedurende Corona een pivot gemaakt en hebben ze een tweede versie opgebouwd en gelanceerd. Hiermee is er in de maanden Jun – Sep 2021 een omzet behaald van 60.000 EUR. De app is inmiddels reeds 20.000 keer gedownload in Nederland en zijn er grote contracten gesloten met diverse drankmerken, gemeentes en een provincie. De onderneming is tevens geaccepteerd voor diverse prestigieuze accelerator programma’s. Er zijn vier producten dat dit bedrijf aanbiedt, één voor de consument en één voor horecabedrijven:
|
Business Model:
- Maandelijkse licentie fee betaald door horecabedrijven;
- Contracten met gemeenten en provincies die d.m.v. de data die wordt vergaard middels het platform hun stad veiliger, moderner en leefbaarder te maken;
- (Advertentie/Branded deals) contracten met drankenmerken, die ervoor zorgen dat de horecabedrijven via het platform hun producten aanbieden.
USP’s:
Dit bedrijf is uniek, innovatief en beter dan alternatieven door te focussen op 3 belangrijke factoren; 1). Relevantie: alle gebruikers en content in de app is gerelateerd aan de horeca. 2). Beloningen: hun eigen token stimuleert consumenten en horecaondernemingen om de gewenste acties te ondernemen. 3). Real-time: consumenten en horecaondernemingen worden door middel van actuele content aan elkaar verbonden. Verder bestaat het team uit ervaren medewerkers en investors. |
Type klant:
B2B and B2C Sinds de lancering zijn er 280 B2B klanten en 20.000 apps gedownload. |
Gewenst type investeerder:
Angel investor or Venture Capitalist (met kennis van Hospitality, Tourism, SaaS, Apps, Data Analytics, AI, Marketing of Scaling operations).
Benodigd Kapitaal:
€500.000,- met tickets van €50.000,- om op te schalen in Nederland. |
Investeringsbehoefte:
30% – Team 30% – Tech 30% – Marketing & Sales 10% – Admin & Reserven |
Sector:
Software, Horeca en Platform
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Omzet (huidig):
€15.000,- Totale omzet (jaarlijks) €70.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€1.300.000,-
|
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€4.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€10.000,-
Reeds toegezegde financiering:
In een eerdere ronde is reeds €115.000,- geïnvesteerd door externe partijen. De founders hebben zelf reeds €125.000,- uit eigen middelen ingebracht
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Ja |
Overige relevante informatie:
De meeste invloedrijke innovaties zijn goed getimed. Ze volgen niet alleen trends, maar creëren ook trends. In onze digitale wereld is data een belangrijke motor voor efficiëntie in bedrijfsactiviteiten. Daarnaast gaat het in de horeca industrie steeds meer om beleving. Dit bedrijf speelt in op deze trends en is schaalbaar in heel Europa en daarbuiten.
Videopitch bekijken