Beschrijving onderneming:
Deze startup wilt de consument stimuleren om minder single-use plastic te consumeren. Met deze uitdaging als doel, creëren zij een hervulbare deodorant met veilige en natuurlijke ingrediënten die onze planeet redt van single-use plastic afval.
De case is gemaakt om keer op keer herbruikt te worden. De startup heeft gekozen voor een stijlvol en tijdloos design voor de case die goed matcht in elke badkamer.
De refills worden gemaakt van duurzaam materiaal en zijn volledig plastic vrij. Op deze manier kan single-use plastic namelijk écht geëlimineerd worden! Wanneer de deodorant refill op is, vervang je deze voor een nieuwe. Elke keer dat je de deodorant hergebruikt, draag je een steentje bij aan een betere en schonere planeet.
Doordat de startup geen single-use plastic gebruikt in de refills van de deodorant willen ze de carbon footprint van hun gebruikers omlaag brengen. Wanneer je als gemiddeld gezin overstapt naar de deodorant van deze startup, bespaar je 1,8 KG plastic per jaar. Tevens bespaar je 1800 gram Co2 uitstoot. De startup heeft als doelstelling om in 2024 meer dan 43.675.000 gram Co2 uitstoot te hebben bespaard.
Business Model:
Direct-to-Consumer subscription model & retail disteributie.
Type klant:
B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor
Wat onderscheidt jouw onderneming van anderen in jouw sector (USP’s)?:
- 100% natuurlijke en vegan ingredienten;
- Verpakking: refillable & reusable;
- Refills zijn plastic vrij en biologisch afbreekbaar;
- Flexibel subscription model;
- Cruelty free.
Benodigd Kapitaal:
€130.000,-
Investeringsbehoefte:
Groei, voorraad en marketing |
Sector:
Consumentengoederen; Impact
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
4 (collectief 75 jaar + relevante werkervaring)
Maandelijkse omzet (huidig):
0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€320.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.080.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
0
Reeds toegezegde financiering:
€100.000,- (conditioneel) |
Overige relevante informatie:
De ondernemer wist dat het essentieel was om relevante kennis in zijn team te krijgen om dit tot een groot succes te maken, hij omringde zich met gepassioneerde en ervaren personen die al jaren diep betrokken zijn bij de beauty & personal care FMCG- en D2C-industie, om kennis op te doen en ervoor te zorgen dat ze zich bij de missie van de startup aansluiten.
Inmiddels zijn ze trots dat ze een geweldig aantal teamleden en raad van advies hebben die in de missie van de ondernemer geloven en dezelfde visie delen.
Samen met zijn team en stakeholders hebben ze veel ervaring dat deze startup enorm zal maken.