Duurzaam en natuurlijk cosmetica brand

8 juni 2021

Beschrijving onderneming:

Plastic afval is een wereldwijd probleem voor onze natuur en oceanen. Bovendien hebben onderzoeken, zoals velen niet zullen weten, ontdekt dat mensen waarschijnlijk wekelijks ongeveer 5 gram microplastics binnenkrijgen.

Concreet betekent dit dat mensen onbewust wekelijks het gewicht equivalent aan een plastic creditcard opeten. Een groot deel van deze microplastics komt in de oceaan terecht als gevolg van single-use plastic gebruik. 

Jaarlijks wordt er 300 miljoen ton plastic geproduceerd wereldwijd, waarvan de helft voor single-use gebruik is. Dit komt overeen met de helft van het gewicht van de gehele menselijke bevolking.

Deze startup is een duurzaam en natuurlijk cosmetica brand met de missie om single-use plastic voorgoed uit de badkamer routine te verwijderen.

De startup zal lanceren met deodorant containers, plastic vrije deodorant refills, deze zullen via een subscription via een D2C model worden geleverd. Door synthetische ingrediënten te vermijden, kan de startup bovendien een natuurlijk product creëren met veilige ingrediënten die beter zijn voor het menselijk lichaam en het milieu. Op termijn zal de startup haar productassortiment uitbreiden met meer producten voor persoonlijke verzorging op basis van dezelfde principes.

Voordelen:

  • Plastic vrije refills
  • Duurzame packaging (refillable & reusable)
  • 100% natuurlijke, Vegan ingrediënten en Cruelty free
  • Aanpasbaar abonnementsmodel (via brievenbus post)
  • Makkelijk om nieuwe deodorant geuren te ontdekken

Door over te stappen op deze deodorant, een simpele overstap in je dagelijkse routine, wordt jouw plastic- en koolstof voetafdruk verminderd met 360 gram per jaar.

De onderneming is opgericht per 29-04-2021.

Business Model: 

Direct-to-Consumer subscription model, one off & retail.

 

Type klant:

B2C

Gewenst type investeerder:

Angel investor; Incubator/accelerator

Wat onderscheidt jouw onderneming van anderen in jouw sector (USP’s)?:

  • 100% natuurlijk, geen aluminium, parabenen of andere schadelijke chemicaliën;
  • Duurzaam middels de hervulbare verpakking;
  • Elimineer je plastic- en carbon footprint middels de plastic vrije refills;
  • Exclusieve beleving, door de luxe uitstraling van het product;

Benodigd Kapitaal: 

€375.000,- (in debt/equity) investeerders kunnen participeren met een deel van het benodigde Kapitaal.

Investeringsbehoefte: 

€85.000 voor: product development, tooling, production, marketing foundation.

€290.000 voor: personeel, productie, marketing.

 

Sector:

Consumentengoederen; Impact

Bedrijfsfase:

Pre-seed

Aantal founders:

1

Aantal huidige werknemers:

1-5

Maandelijkse omzet (huidig):

0 (De startup is pre-revenue maar de wachtlijst is groeiende) 

 

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€476.800,-

 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€1.400.000,-

Huidige maandelijkse kosten:

0

Reeds toegezegde financiering:

0

 

Overige relevante informatie:

Momenteel in gesprek met een angel investor voor pre-seed kapitaal.

Interesse? Wij verbinden je graag

Volg ons

Recente plaatsingen

Andere interessante plaatsingen

Saleslift Studio

Saleslift Studio

Saleslift Studio maakt jouw commerciële strategie slimmer, sterker, sneller en voorspelbaar. Wij nemen het volledige...

Over Venture Capital

Venture Capital verbind investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest