Beschrijving onderneming:
Dit is het E-learning platform voor vrouwen in de categorieën: Carrière & Business, Health & Beauty, Home & Lifestyle, Pregnancy& Parenting. Lancering staat gepland voor Q4 2021. De oprichtster van deze startup werkt samen met ZZPers. De missie van dit bedrijf is het empoweren van vrouwen. Ze willen kennis creëren bij vrouwen zelf over hun eigen gezondheid, het bouwen van een carrière of om zich zelfverzekerd te laten voelen. Zo helpen zij vrouwen om in staat te zijn om de regie te hebben oven hun eigen leven. Dit platform is de beste keuze voor: 1.Vrouwen (voornamelijk tussen de 25 en 55 jaar) die zo goed mogelijk willen functioneren in hun prive- en zakenleven, die bij zichzelf naar binnen willen kijken om zo de beste versie van zichzelf worden. Op zoek naar praktische en informatieve informatie en advies van experts, herkenning bij en interactie met andere gelijk gestelde vrouwen. Vrouwen die meer dan gemiddeld reizen, wellicht met een gezin of zwanger en werkend zijn. 2) De volgende groepen zijn een minder goede match: Vrouwen van boven de 55 jaar, die zijn niet zozeer op zoek naar hulp, zij kunnen wel een goede leermeester zijn. Mannen (een man leert al doende, een vrouw leest de handleiding), omdat deze informatie wordt toespitst op de vrouw. Vrouwen op zoek naar glossy informatie voor het leven: showbizznieuws ed. 3) De volgende mensen willen we er graag bij hebben: LGBTQ
De afgelopen 5 jaar hebben 4,3 miljoen nederlanders een online cursus gevolgd. Daarbij komt dat de digitale learning markt wereldwijd aan het groeien is (van $107 miljard (2015) naar $325 miljard (2025)). Ook in Nederland groeit de e-learning markt, de verwachting is dat de markt groeit met 22% in 2021. Dit maakt een potentiële markt omzet van €1,1 miljard in 2021. De meest populaire online cursussen van de afgelopen jaren zijn (web)development, datawetenschappen en it, maar ook cursussen over psychologie, geest, mindfulness en persoonlijke ontwikkelingen.
|
Business Model:
Abonnementsvorm op jaarbasis, pay-per-view, event tickets, sponsorships en b2b masterclasses |
Type klant:
B2C
Gewenst type investeerder:
Venture Capitalist of Incubator/accelerator
USP’s:
1.Het platform richt zich enkel en alleen op vrouwen 2.On- en offline masterclasses 3.De startup is breed, uitgebreid en compleet: alle aspecten van het vrouwelijk leven zijn en worden bespreekbaar 4.Ze bieden je de juiste informatie op het juiste moment: we weten wat er speelt, en wat er gaat spelen aangaande women empowerment en behoefte aan kennis voor de vrouw 5.Ze hebben een breed netwerk aan vrouwen in de top, over welk onderwerp dan ook en beperken ons niet alleen bij bekende Nederlanders |
Benodigd Kapitaal:
€400.000,- |
Investeringsbehoefte:
IT (€60.000,-), Productie (€90.000,-), Marketing (€90.000), Branding (€15.000,-), Admin (€6.000,-) and Personeel (€150.000,-). |
Sector:
B2C Software; Platform
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€0,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€-28.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€153.500,-
Huidige maandelijkse kosten:
€7.000,-
Reeds toegezegde financiering:
€50.000,- |