Online events

Unieke webinars/lezingen online bekijken op abonnementsbasis. Een reeds bewezen concept in het buitenland wat hiermee ook beschikbaar wordt gemaakt in Nederland.

Algemeen

De onderneming was tot begin 2020 een boekingssite, waarbij professionele sprekers konden worden vastgelegd voor zakelijke evenementen.

Tevens werden er ook live evenementen georganiseerd in diverse theaters/conferentiecentra. Met een grote Nederlandse partij is een samenwerking tot stand gekomen.

Sinds de Corona crisis is uitgebroken is dit model echter niet niet meer levensvatbaar, hierom is het  businessmodel omgezet naar een ‘online webinar’ omgeving en zal na de zomer operationeel zijn. 

Het gebruikte businessmodel is een reeds bestaand model, dat echter tot op heden niet in Nederland wordt aangeboden.

Business model:

  • Er kan een abonnement worden afgesloten om unieke webinars/lezingen online te zien i.p.v. op een fysieke locatie;
  • Reeds bestaand (recurring) business model, maar nog niet actief in Nederland;
  • Kosten maandabonnement 49,50 p/m, of een jaarabonnement van 39,50 p/m;
  • Unieke content, zowel live als recorded;
  • Als aanvulling kan men ook naar een live seminar komen op locatie.;
  • Distributie/werven abonnees gebeurt via landelijke partners, die een groot online netwerk hebben in de zakelijke markt;
  • Daarnaast via Adwords, Social Media en Affiliates;
  • Het eerste jaar worden er ca 100 webinars aangeboden. Het streven is 500 in 2 jaar.
  • Streven uiteindelijk: 2.000 abonnees per maand over 1,5 jaar, waardoor de omzetprognose op +/- 900K op jaarbasis uitkomt

Waarom nu?

  • Op dit moment zijn we beland in een snelle transitiefase van offline beleving naar online kennis vergaren;
  • Sprekers missen inkomsten en willen niet vergeten worden;
  • De verwachting is dat er veel werklozen in het najaar zullen komen. Dit model komt hen tegemoet om hun (management) kennis op peil te houden;
  • Instanties als het UWV zullen dit soort platforms ondersteunen;
  • De opleidingsbudgetten van bedrijven krimpen enorm. Dit model komt hen tegemoet.

Investeringsbehoefte:

1: Kopen van de content: Sprekers moeten betaald worden om content te maken.
2: Opnemen van de content
3: Marketing
4: Website-ontwikkeling

Benodigd kapitaal: € 100.000,-

Bedrijfsfase: seed capital financiering.

Sector: ICT/ Entertainment

Aantal founders: 1

Aantal werknemers: Per heden is alleen de founder in dienst, er wordt voorzien dat er personeel (2 – 3) wordt aangenomen in de komende 1,5 jaar. Er wordt gebruik gemaakt van veel freelancers.

Juridische structuur: BV, waar de aandeelhouder voor 100% eigenaar van is.

Omzet:
Omzetprognose 2020: 150K (vanaf Q4 2020)
Omzetprognose 2021: 900K

Gewenst type investeerder: Een partner die kan meedenken, ervaring en kennis op het gebied van (Online) marketing

Wenst u meer informatie te ontvangen vraag dan hieronder het IM op:

Contactformulier:

[contact-form-7 id=”864″ title=”Contact form 7 – Vraag en Aanbod reactie”]

Scan de code