Ultra-luxueus mode merk voor hoofdmode

27 januari 2023

Deze startup is opgericht op 1 januari 2023 en is een ultra-luxueus mode merk gevestigd in Amsterdam. Wij ontwerpen, produceren en verkopen ultra-luxueuze, handgemaakte en op maat gemaakte baseballpetten en mutsen aan de welgestelde klant, namelijk HNWI, VHNWI en UHNWI.

Onze petten en mutsen zijn unieke modeaccessoires, er is geen product zoals het onze. Het is het ultieme statement van luxe en wij zien onze petten als “a jewel for the head“.

De startup zal digitaal gepromoot worden door Relevance en GMA en zullen verkocht worden via een digitale boetiek, een Chinese digitale boetiek en een T-MALL merk flagship store.

De ondernemer heeft in de 6,5 jaar alle modellen ontwikkeld, alle leveranciers gesourced en 4 verkoop samples ontwikkeld en laten maken. Naast dit is de digitale boutique gebouwd en zijn er twee agencies gevonden die een marketingplan voor het bedrijf hebben opgesteld met bijbehorende offerte. Het marketing bureau gaat voor EMEA en GMA voor China.

De petten worden door een atelier in Amsterdam gemaakt. Het is de bedoeling dat de eigenaresse van het atelier bij succes het eigen atelier gaat opzetten en naaisters gaat opleiden.

Business model:

De startup verkoopt baseballpetten en mutsen aan de welgestelde consument via een digitale boetiek, een conceptstore en flagship stores (multiplier voor de marges zit tussen de 2,7 en de 2,9).

Type klant:

B2C

Gewenst type investeerder(s):

Angel Investor, Strategische Investeerder

USP’s:

De startup heeft een uniek aanbod, er is geen ander product zoals dit.

Dat net als bij prestige horloges, elke cap ‘een verhaal’ verteld. Elk onderdeel is zorgvuldig geselecteerd en heeft zijn eigen verhaal. Het bedrijf verkoopt een gevoel, een experience.

Daarbij zijn ze handgemaakt en bespoke, dus de cap heeft altijd een ‘perfect fit’.

Benodigd kapitaal:

€500.000,-

Investeringsbehoefte:

  • Voorraad onderdelen €90k;
  • Digital marketing €280k;
  • Cash Flow €130k.

Sector:

Fashion, Consumentengoederen

Bedrijfsfase:

Seed

Aantal founders:

1

Aantal huidige werknemers:

0

Ervaring founder(s):

  • 58-jarige Senior Development Executive;
  • Meer dan 25 jaar ervaring in conceptontwikkeling en -creatie;
  • Media/uitzending;
  • Passionate, Go-getter, Ondernemend, Teamspeler;
  • 6,5 jaar geïnvesteerd in het ontwikkelen van het merk van dit bedrijf.

Maandelijkse omzet:

€0,-

Omzet (prognose) komende 12 maanden:

€14.000,-

Omzet (prognose) maand 13 – 24:

€400.000,-

Maandelijkse kosten:

€0,-

Overige relevante informatie:

Door de founder is er, naast 6,5 jaar ontwikkeling ook €40K geïnvesteerd

"*" geeft vereiste velden aan

Interesse? Wij verbinden je graag!

Naam*

Volg ons

Recente plaatsingen

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.


Andere interessante plaatsingen

A modern thrift store concept

A modern thrift store concept

This company is going to be a sustainable and modern thrift store concept that offers high-quality secondhand goods...

Over Venture Capital

Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

Design by SDG Works

Scan de code