Beschrijving onderneming:
Deze startup heeft het allereerste tandpasta tablet voor kinderen ontwikkeld: Vegan en eco vriendelijk. De producten worden verkocht via de eigen website, marketplaces (Bol.com) en via enkele grote retailers. Op dit moment heeft de startup meer dan 1.000.000 poetsbeurten verzorgt en daar bovenop ongeveer 750 (kwartaal/jaar) abonnementen. Tandenpoetsen moet weer een feestje worden, dat is het motto van deze startup dat met die ambitie een geheel nieuwe tandenpoets beleving op de markt brengt. Het principe is simpel: creëer een totaalbeleving van tandenpoetsen, waar kinderen echt onderdeel van zijn. Ze ontvangen met het starterspakket een prachtige doos met leuke verhaaltjes, een (onbreekbare) bewaarpot voor de tandpasta tabletjes, de tabletjes zelf, een spoelbeker, bamboe tandenborstel en beloningsstickers. Met het speciaal voor deze startup ontwikkelde tandenpoets liedje, dat meteen in je hoofd gaat zitten, is de beleving compleet. Dansen, zingen en tandenpoetsen maar! Wedden dat je kind de volgende dag zelf vraagt wanneer de tanden weer mogen worden gepoetst? Met een starterspakket en abonnement halen ouders niet alleen een feestje in huis, ze dragen ook bij aan een betere wereld, gezien het volledig duurzame productieproces van deze start-up. In 2022 wordt er een versie voor volwassenen uitgebracht en er liggen plannen voor een nieuw shampoo product. |
Business Model:
De producten worden zowel los op de website verkocht als in een abonnementsvorm. Het product wordt bovendien ook verkocht via bol.com. Daarnaast heeft een grote landelijke retailer een eerste order +/+ een re-order geplaatst. Dit levert nu zo’n 10K omzet per maand op. Er zijn tevens gesprekken met een grote landelijke drogisterijketen die het product in haar pallet wil opnemen. |
Type klant:
B2C en B2B |
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
– Allereerste tandpasta tablet voor kinderen; – Eco en vegan. |
Benodigd Kapitaal:
€250.000,- (minimale investeringsbedrag €25.000,- per ticket) |
Investeringsbehoefte:
Doorgroeien van de onderneming. De startup zit nu echt in het momentum. Ze willen binnen 3 maanden een papa mama versie lanceren, zodoende het hele gezin meenemen in hun unieke concept. – Voorraad: €100.000,- – Marketing: €100.000,- – Productontwikkeling: €50.000,- Voor 2022 wordt er een nieuwe financieringsronde verwacht, waarbij uitrol naar Duitsland en de UK mogelijk gemaakt moet worden. De ondernemer wil graag een investeerder met ervaring in internationale expansie en eventueel retail. |
Sector:
E-Commerce; Impact; Consumentengoederen
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€20.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€500.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€800.000,- (autonoom), met financiering € 1.500.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€20.000,-
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Ja er is een investering opgehaald in een eerdere fase door een angel van €100.000,-. |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Ja |