Beschrijving onderneming:
Deze onderneming gaat een beachrestaurant met beach garden opzetten. Dit moet een laagdrempelige maar intieme plek worden waar hip publiek van 25 tot 45 jaar samenkomt. Het draait hier om kwaliteit en exclusiviteit. Een strandtent totaal anders dan de horecaondernemingen die er momenteel gevestigd zijn. Men komt hier voor het heerlijke, culinaire eten en op strand gebrouwen speciaal bier, originele drankjes, maar ook voor inspiratie, om tot rust te komen of om jezelf juist helemaal te laten gaan. Een ontdekkingstocht vol verassingen. Een plek die iets mysterieus heeft en inspeelt op mensen hun verbeelding. De onderneming wordt gevestigd op het altijd populaire Zwarte pad in Scheveningen, en verwacht ruim 50.000 mensen per jaar te serveren met hun Asian-fusion concept. De 360 graden bierbrouwerij en bar is de USP van deze onderneming en zal de eerste in Europa worden. |
Business Model:
Directe verkoop |
Type klant:
B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
Het complete concept van interieur, exterieur, menu- en drankkaart en arrangementen is unieke en onderscheidend ten opzichte van de andere ondernemingen gevestigd op het Zwarte Pad. Het is de jonge, frisse wind die deze plek nodig heeft. Verder zullen wij de eerste strandbrouwerij van Europa neerzetten, waarbij fris speciaal bier op het Scheveningse strand gebrouwen en gedronken wordt. Een waardevolle aanvulling voor het momenteel beperkte aanbod voor het jonge(re) publiek in Den Haag. |
Benodigd Kapitaal:
€800.000,- (Totale ronde is €1.000.000,-, €200.000,- is al voorzien door co-investeerder) |
Investeringsbehoefte:
€800.000,- is de vraagprijs voor het pand. €200.000,- voor implementatie van het concept. |
Sector:
Horeca en Leisure
Bedrijfsfase:
Pre-seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Ervaring:
Beide eigenaren zijn afgestudeerd van de Hotelschool The Hague in Scheveningen. Beide hebben meer dan 10 jaar ervaring in de horeca, waarvan meer dan 3 jaar op het strand. Hiernaast hebben beide eigenaren ervaring met het opzetten van runnen van een eigen bedrijf. Afzonderlijk van deze ervaring hebben ze ervaring als manager en freelancer in de foodmarketing, concepting, social media en communicatiestrategie- en design. Bij het opzetten en runnen van de strandtent zullen zij (financieel) ondersteund worden door een ervaren eigenaar van één van de best lopende strandtenten op het Zwarte Pad. |
Maandelijkse omzet (huidig):
€0- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€994.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.229.184,-
Maandelijkse kosten:
€80.000,-
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
€200.000,- |