Bespaar energie met een glimlach!

7 september 2023

Benodigd kapitaal

€ 25.000,-

Maandelijkse omzet

€ 0,-

Minimale ticketsize

€ 500,-

Sector(en)

Consumentengoederen, E-commerce

De onderneming is in 2020 is opgericht. Het maakt een product dat voedselverspilling en energieverspilling in huis tegengaat. Het product, in de vorm van een dier, is een kleine, schattige, slimme interactieve gadget die in de koelkast wordt geplaatst. Het product begroet de gebruiker, geeft je tips, helpt met keuzes en vraagt om de koelkastdeur eerder te sluiten. De gadget kan ook zelf ingesproken berichten afspelen. Zo leren vooral kinderen een klein beetje energie te besparen terwijl ze ondertussen plezier hebben.

De marktomvang van voedselverspilling en energieverspilling in huis is enorm. In Nederland wordt jaarlijks voor ongeveer 1 miljard euro aan voedsel weggegooid en wordt ongeveer 10% van de energie in huis verbruikt door de koelkast. Deze gadget heeft het potentieel om een aanzienlijk deel van deze verspilling en vervuiling te voorkomen.

De onderneming heeft tot nu toe een aantal belangrijke mijlpalen bereikt. Er is een productierijp prototype ontwikkeld en de gadget is succesvol getest door een groep gebruikers. De onderneming heeft ook een aantal toekomstige potentiële verkoop partners gevonden. Er is een website gemaakt. Er is een verpakking en handleiding gemaakt. Er is een promotie video geproduceerd.

Het product wordt geproduceerd door een externe fabrikant. De ontwikkeling van het product is binnenshuis gedaan.

Kenmerken:

– Een kleine, slimme, educatieve gadget die je in je koelkast plaatst.

– Heeft een sensor die detecteert wanneer de koelkastdeur open is.

– Spreekt tegen je om je eraan te herinneren de deur te sluiten.

– Heeft een ingebouwde voicerecorder zodat je je eigen berichten kunt opnemen of instellen om vooraf opgenomen berichten af ​​te spelen.

Voordelen:

– Helpt je energie te besparen door je eraan te herinneren de koelkastdeur te sluiten.

– Helpt voedselverspilling te verminderen door je te herinneren de koelkast deur te sluiten.

– Helpt je je koelkast te ordenen door je te herinneren of je nog bepaalde producten nodig hebt

– Bespaard een klein beetje op je energierekening.

– Leert je bewust omgaan

– Vermindert de hoeveelheid voedsel die je verspilt.

– Houdt je koelkast producten op voorraad.

– Maakt het leuker om met je koelkast te openen.

Business model:

Verkoop prijs inc. BTW 19,95 EUR

  • directe verkoop van producten aan klanten (eigen platform)
    • Marge: = +/- 11 EUR per product
  • directe verkoop van producten aan klanten (online platform)
    • Marge: = +/- 8 EUR per product
  • verkoop van product via retail
    • Marge: = +/- 6 EUR per product

USP’s:

Ons product is uniek omdat het:

Een slimme, interactieve product voor in de koelkast nog niet bestaat. Dit maakt het product aantrekkelijk en leuk voor gebruikers.
Voedselverspilling en energieverspilling in huis tegengaat. Dit is een belangrijk probleem met een grote impact op het milieu.
Een groot potentieel heeft om te groeien. De marktomvang voor dit soort producten is enorm.
Deze unieke eigenschappen maken ons product een sterke kandidaat om de winnaar in de markt te worden. Het product is aantrekkelijk voor gebruikers, draagt bij aan het oplossen van een belangrijk probleem, heeft een groot potentieel om te groeien en is vooral gewoon erg leuk.

Hier zijn enkele specifieke redenen waarom ons product de winnaar in de markt kan worden:

Ons product is een leuk en uniek ontwerp dat mensen, vooral kinderen, aanspreekt. Het is een manier om voedselverspilling en energieverspilling op een leuke en positieve manier aan te pakken. Het product is slim en interactief. Dit maakt het voor gebruikers leuk om mee te werken en helpt hen om hun voedsel beter te beheren. Het product heeft een groot potentieel om te groeien. De marktomvang voor dit soort producten is enorm en ons product is een van de weinige producten die dit probleem op een effectieve manier aanpakt.

Investeringsbehoefte:

Productie: EUR 15.000

Marketing EUR 5.000

Bedrijfsvoering EUR 5.000

Ervaring founder(s):

Ondernemer heeft ruime ervaring in product, ontwikkeling en media.

"*" geeft vereiste velden aan

Interesse? Wij verbinden je graag!

Naam*
Nieuwsbrief

Volg ons

Recente plaatsingen

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.

Kenmerken

Type klant:

B2B en B2C

Sector(en):

Consumentengoederen, E-commerce

Bedrijfsfase:

Seed

Aantal huidige werknemers:

1

Aantal founders:

1

Gewenst type investeerder(s):

Angel Investor, Strategische-Investeerder

Benodigd kapitaal:

€ 25.000,-

Reeds toegezegde financiering:

€ 0,-

Minimale ticketsize:

€ 500,-

Maandelijkse omzet:

€ 0,-

Omzet (prognose) komende 12 maanden:

€ 100.000,-

Omzet (prognose) maand 13 – 24:

€ 250.000,-

Maandelijkse kosten:

€ 0,-

Andere interessante plaatsingen

De rolstoel opnieuw uitgevonden

De rolstoel opnieuw uitgevonden

Benodigd Kapitaal: € 630.000,-
Maandelijkse Omzet: € 30.000,-
Sector(en): Consumentengoederen, Health, Mobility

De onderneming is sinds 2018 een start-up in mobiliteitshulpmiddelen voor ouderen en mensen met een mobiliteitsbeperking. Wij hebben het onze missi...
Lees meer

Over Venture Capital

Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

Design by SDG Works

Scan de code