Dit Nederlandse denim merk is gefocust op de smart geklede (lange) man. Zelf heeft de founder jarenlang moeite gehad om een kwalitatieve modieuze jeans op maat te vinden. Door zijn lengte was dit bijna onmogelijk.
Door zijn jarenlange ervaring in de mode weet hij hoe de markt zich beweegt en wat een merk nodig heeft om te succesvol te zijn. Daarom besloot hij in juni 2020 zelf een jeans label te beginnen en met succes!
Na twee jaar is er €100.000,- omgezet en is het bedrijf klaar voor de volgende stap. Het bedrijf verkoopt de jeans via een eigen website en een fysieke reseller. De aanvragen van fysieke resellers om de jeans van dit bedrijf te verkopen komen zeer regelmatig voor, echter kiest het bedrijf om de broeken D2C te blijven verkopen om zo gezonde marges te creëren.
In Nederland zijn 21% van de mannen langer dan 1.90cm en de vraag naar denim blijft groeien, daarom ziet de founder hier genoeg mogelijkheden. De founder wilt met een angel investor zo marktleider worden in deze niche.

Business Model:
Directe verkoop aan klanten (Via eigen website en één fysieke reseller). Het product heeft een wintstmarge van 77,6% in de verkoopprijs. |
Type klant:
B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Venture Capitalist
USP’s:
De jeans zijn ontworpen lang mee te gaan. Duurzame super soft stretch jeans met een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding, dit is pure luxe voor een elegante prijs. Het is een opkomend merk in de high-end mode-industrie en met passie ontworpen in Nederland, handgemaakt met precisie in Portugal. Verkrijgbaar in lengtematen 32 t/m 38. De jeans zijn beschermd via merkrecht.
|
Benodigd Kapitaal:
€150.000,- |
Investeringsbehoefte:
– €125.000,- voor werkkapitaal voor o.a. nieuwe collectie en bevoorrading.
– €25.000,- voor marketing en branding.
Sector:
E-Commerce, Fashion, Marketing, Retail
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1
Ervaring:
De ondernemer is een retail manager geweest en werkt al vanaf zijn 15de in de Retail. Door de ervaring van het gehele team weten zij hoe de markt zich beweegt en hebben daarom bewust gekozen voor een niche markt met de ambitie een groot nieuw jeans merk te worden met een mooi verhaal erachter. Het team is leergierig en heeft een grote ambitie.
Maandelijkse omzet (huidig):
€4.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€150.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€400.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€2.500,-
Overige relevante informatie:
In het verleden is er al €20.000,- in het bedrijf geïnvesteerd door de eigenaar en er is €20.000,- opgehaald bij een microkrediet partij. |