Beschrijving onderneming:
In deze tijd van ongeëvenaarde (digitale) ontwikkeling en transformatie worden organisaties continu uitgedaagd zich aan te passen aan het snel veranderende speelveld. Survival of the fittest, waarbij het gaat om aanpassingsvermogen en creativiteit. Creativiteit is scheppend vermogen, het scheppen van originele oplossingen voor problemen. Hoe geweldig is het voor een organisatie om op een simpele en veilige manier toegang te krijgen tot ongelimiteerde creativiteit voor het aangaan van creatieve uitdagingen i.p.v. je te beperken tot enkele individuen/bureaus? Dat is precies wat deze startup als online crowd creativity platform doet: het gangbare ‘gesloten’ creatieproces openbreken. Zij brengen Creators en Opdrachtgevers samen via een transparant en doelgericht pitch-format en laten gedurende het traject automatisch via onze technologie de content storyline ontstaan die de Opdrachtgever tevens kan inzetten op eigen kanalen. De startup werkt voor bedrijven, gemeenten als bekende artiesten en het betreffen creatieve vraagstukken op gebied van ontwerpen van social media campagnes, city marketing uitingen, interieur ontwerp, sieraden, graphic design, etc. Zo hebben we in het verleden ook de tattoo op de linker arm van André Hazes ontworpen wat drie vrijdagen als item te volgen was op RTL Boulevard. Het format en platform werkt als volgt:
Effect en resultaat: Grote hoeveelheid pitches voor de Opdrachtgever om de beste uit te kiezen. Gedurende het traject een continu engagement van gewenste stakeholders en effectieve merkactivatie van de Opdrachtgever. En bovenal draagvlak voor het winnende gekozen ontwerp, waarbij ieder creatief talent een kans krijgt! Tevens werken we samen met neuro-marketing partner om pitches op basis van gedragswetenschap te laten valideren. |
Business Model:
20 tot 25% brutowinstmarge op opdrachten.
Type klant:
B2B/B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor en Venture Capitalists
USP’s:
|
Benodigd Kapitaal:
€100.000,- |
Investeringsbehoefte:
– €50.000,- voor doorontwikkeling IT platform
– €50.000,- voor (online) marketing, sales en ondersteunende Marketing en Sales events.
Sector:
Media, Reclame & Communicatie; Platform
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€20.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€400.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€900.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€5.000,-
Reeds toegezegde financiering:
Eerdere investeerdersrondes succesvol voltooid met Angels investeerders (€270.000,-). Founders hebben zelf €75.000,- geïnvesteerd.
|
Overige relevante informatie:
- Sterk partnernetwerk van ‘Connectors’ die ons verbinden met beslissingsnemers bij Opdrachtgevers t.a.v. acquisitie van opdrachten.
- Shareholder Advisory Board met alle kennisdisciplines.
- Beoogde serie-A ronde in najaar 2022 voor financiering eerste fase internationale groei.
- Investeerders huidige seed-ronde ontvangen certificaten van aandelen tegen aantrekkelijke voorwaarden.