Beschrijving onderneming:
Deze startup ontwikkeld een mobiele applicatie welke wordt ontwikkeld voor groepen met een dilemma. Wie haalt er koffie? Wie is er aan de beurt om een biertje te bestellen? Wie gaat vandaag de afwas doen? Deze (dagelijkse) dilemma’s zijn vanaf nu verleden tijd. De missie van dit bedrijs is het vinden van een uitweg in de dagelijkse dilemma’s en het versterken van de persoonlijke interactie. De mobiele applicatie biedt een dienst aan die de dilemma’s voor mensen wegneemt door zelf antwoord te geven op het dilemma.
In de mobiele applicatie bestaan groepen mensen zijn toegevoegd met wie het dilemma gedeeld wordt. Deze groep wordt gezien als een ‘rad van fortuin’, en wordt visueel weergegeven als een rad met afbeeldingen van alle deelnemers in de groep. Binnen dit rad kan worden gekozen voor een bepaald thema, waarbij het thema het dilemma representeert. De verschillende thema’s zullen invloed hebben op de vormgeving van de applicatie en hierdoor herkenning bieden bij de gebruikers als deze door de verschillende raderen scrollen. Vervolgens kan elke deelnemer in de groep aan het rad draaien. Indien een deelnemer draait aan het rad, wordt er door de applicatie een persoon geselecteerd. Deze selectie geeft direct antwoord op het dilemma, door middel van de melding: “Jan, jij moet koffie halen!” Of: “Piet, het is jouw beurt om bier te halen!” Alle uitslagen zullen worden bijgehouden op een aparte pagina, zodat niemand zijn of haar beurt kan overslaan!
|
Business Model:
Het business model van deze startup is gericht op hun mobiele app waarin ze: – advertenties kunnen plaatsen. – een subscriptie model voor een pro-versie hebben. – data verkopen. – en in-app-purchases kan doen. |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor en/of Venture Capitalist.
USP’s:
Marktpenetratie met uniek laagdrempelig concept namelijk: gamification van dagelijkse dilemma’s. |
Benodigd Kapitaal:
€250.000 |
Investeringsbehoefte:
€100.000 ontwikkeling mobiele applicatie €30.000 marketing €30.000 onderhoudskosten €30.000 data-analyse €10.000 overig |
Sector:
B2C Software en Gaming
Bedrijfsfase:
Pre-seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€5.000 |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€270.000
Huidige maandelijkse kosten:
€10.000
Reeds toegezegde financiering:
€0 |
Overige relevante informatie:
De omzet (prognose) maand 25-36 is €2.700.00.
|
Ervaring:
Achter deze startup staan twee founders. De ene founder is een creatief brein, gespecialiseerd in design, visual effects en 3D animaties. Deze founder heeft een eigen onderneming en zodoende al jaren ervaring als ondernemer. De andere founders is de financiële man, accountant (RA) in opleiding, en werkt in loondienst. Hij zit vanuit zijn werk al jaren aan tafel met ondernemers. Daarnaast programmeert hij al 15 jaar websites, en is zodoende ervaren in ontwikkeling van websites.