Deze start-up helpt groepen om samen te sparen door middel van hun app.
Probleem:
Generatie Z en Millennials zijn op zoek naar ervaringen & belevenissen. Echter hebben deze groepen het financieel niet breed en vinden ze sparen (vooral in groepen) lastig.
Oplossing:
Een app die groepen helpt om samen te sparen, het transactieverkeer overneemt, inspiratie geeft en stimuleert. Ongeacht bij welke bank jij en je vrienden klant zijn kan jij gebruik maken van hun app. Door het financiƫle verkeer uit handen te nemen en te focussen op het einddoel, maakt deze organisatie het spaarproces onderweg leuk. Waar Tikkie achteraf wordt gebruikt, wordt deze app voorafgaand aan een uitje gebruikt!
Sinds twee maanden staat de app in de Appstore en de Playstore. In deze korte periode heeft de app 1000 gebruikers, zijn er meer dan 200 spaarpotjes aangemaakt en heeft de organisatie haar eerste partnerships gesloten met grote organisaties.Ā
De start-up focust zich op groei en willen met de investering de app gratis kunnen aanbieden voor de gebruikers.Ā Op termijn wil de organisatie de licentie van betaaldienstverlener binnenhalen. Hierdoor kunnen zij zelf het transactieverkeer organiseren en de dienstverlening uitbreiden.Ā
Het team is divers en complementair: Sales, Finance, Marketing en Software Development.
Business model:
Momenteel:
– ā¬0,35 per transactie
– ā¬1,99 inclusief btw per premium account per maand
Toekomstig verdienmodel:
– Customer loyalty programma’s en cashback acties.Ā
Type klant:
B2B, B2C
Gewenst type investeerder:
Angel Investor, Venture Capitalist
USP’s:
– Iedereen kan samen sparen, ongeacht bij welke bank ze aangesloten zijn.
– De app is visueel enorm aantrekkelijk.
– Unieke deals voor groepsactiviteiten en reizen.
Benodigd kapitaal:
ā¬200.000,-
Investeringsbehoefte:
Kernpunten uitgave schema:
ā¬5.000,- per maand werkkapitaal
ā¬4.000,- per maand voor marketing
ā¬1.000,- per maand voor IT en overheadkosten
ā¬15.000,- totaal juridische & fiscale kosten (ook voor aankomende seed round)
ā¬65.000,- technologische ontwikkelkosten
Sector:
B2C Software, FinTech, SaaS
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
2
Ervaring:
De founder is een voormalig intrapreneur van kennisproducten (trendrapporten, visie stukken etc.) en heeft ervaring met het begeleiden van grote teams. Verder heeft hij sales ervaring en is hij super gedreven om van deze start-up een begrip te maken.
Maandelijkse omzet:
ā¬0,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
ā¬100.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
ā¬240.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
ā¬500,-
Overige relevante informatie:
Pitchdeck beschikbaar op aanvraag.
Ā