De creatieve horeca en adverteerders matchmaker

28 mei 2021

Beschrijving onderneming:

Deze startup maakt de match tussen adverteerders en horeca/festivals door heel specifiek een doelgroep te filteren. Zij benaderen op een leuke originele manier de doelgroep in deze sector, persoonlijke advertising ongedwongen maar vol in zicht.

Het is een soort sportmarketing, alleen in plaats van bedrijven koppelen aan topsporters of sportclubs, koppelt deze startup bedrijven aan festivals en horecazaken. Hierdoor maken zij alle doelgroepen benaderbaar.

Hoe doen zij dat?

Een advertentie die je kunt zien zonder dat er een scherm voor nodig is, een advertentie die je kunt voelen en ruiken. En die niet als een pre-roll of pop-up in je gezicht wordt geduwd. Deze startup bouwt er een creatieve campagne omheen die zowel bij de adverteerder als bij de horecazaak past waar zij de campagne mee doen. Van viltjes met meetbare QR-codes die de doelgroep laat meedoen aan online of offline acties, strandballen op events of handdoeken in de sportschool.

Het team bestaat uit een enorm enthousiaste en creatieve groep. Zij werken samen met Emily, de database waar duizenden horecagelegenheden en festivals bij zijn aangesloten. Combineer de database met de creatieve ideeën, enthousiasme voor alles wat met horeca te maken heeft en onze gaan-met-die-opblaas-banaan-mentaliteit van deze startup en voila: de leukste en opvallendste campagnes waar zowel adverteerder als horeca beter van worden.

De startup is gestart in de lockdown van 2020 en is al genomineerd voor Marketing Start Up of the Year van de Dutch Marketing Awards.

Verder heeft de startup al deals weten te sluiten met toffe bedrijven waaronder o.a. Budweiser.

 Er zijn reeds +200 gebruikers.

 

Business Model:

De horecazaken en evenementen verdienen aan de campagnes en de startup strijkt een fee op. Stel dat de startup een bierviltjes of muntjes-campagne doet, welke door de adverteerder betaald wordt, dan levert de startup deze fysieke producten zelf. ‘Dat zit inberekend bij de fee‘.

 

Type klant:

B2B

Gewenst type investeerder:

Angel investor 

Wat onderscheidt jouw onderneming van anderen in jouw sector (USP’s)?:

Buiten een fantastisch team met mensen, is deze startup de enige partij in Nederland die dit doen op deze manier

 

Benodigd Kapitaal:

€100.000,-

 

Investeringsbehoefte:

Uitbreiding van de digitale database en personeelskosten

 

Sector:

Media, Reclame & Communicatie; Horeca

Bedrijfsfase:

Early Growth

Aantal founders:

1

Aantal huidige werknemers:

5-25

Maandelijkse omzet (huidig):

€12.000,-

 

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€250.000,-

 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€350.000,-

Huidige maandelijkse kosten:

€15.000,-

Reeds toegezegde financiering:

0

 

Overige relevante informatie:

Vorig jaar is er (minimale) winst gedraaid en de vooruitzichten van Q4 2021 zien er veel belovend uit.

Interesse? Wij verbinden je graag

Volg ons

Recente plaatsingen

Andere interessante plaatsingen

Saleslift Studio

Saleslift Studio

Saleslift Studio maakt jouw commerciële strategie slimmer, sterker, sneller en voorspelbaar. Wij nemen het volledige...

Over Venture Capital

Venture Capital verbind investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest