Beschrijving onderneming:
De vergrijzing in Nederland zet hard door. Met meer dan 2 miljoen inwoners tussen de 70-85 jaar is het aandeel van actieve senioren heel groot. Het is alleen wel de bedoeling dat deze senioren allemaal zelfstandig blijven wonen. Verzorgingstehuizen zijn immers afgeschaft. Maar waar kan de senior terecht op zich hier goed op voor te bereiden? Het aanbod aan informatie op internet is eindeloos. Waar vind hij onafhankelijke en kwalitatieve informatie en hoe weet hij wie hij kan vertrouwen? Ouderdom komt namelijk ook met kwetsbaarheid. Deze startup is het antwoord op dit probleem. Deze startup is de digitale gids voor de moderne senior waar hij alles kan vinden om op een prettige en veilige manier in zijn huis te blijven wonen. De informatie wordt op een aantrekkelijke en overzichtelijke manier gepresenteerd, aansluitend bij de doelgroep. Hierbij wordt gebruik gemaakt van online artikelen en video’s. De inhoud is gecheckt door externe experts waardoor deze altijd volledig en correct is. Tussen al het aanbod presenteert deze startup verstandige keuzes en helpen de senior kiezen. Momenteel heeft de startup:
|
Business Model:
Verkoop van leads, advertentie inkomsten, affiliate inkomsten. In toekomst: vergoeding per verkochte checklist, abonnement op premium content. |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
|
Gewenst type Co-founder / Partner:
Commercieel; Overige
Wat wordt er verwacht van een nieuwe co-founder/partner:
Het sluiten van duurzame partnerships met bedrijven en instellingen die zich focussen op senioren. Meebepalen van de lange termijn strategie en deze opdelen in korte termijn acties. |
Investering:
Nader te bespreken.
Benodigd Kapitaal:
€190.000,- |
Investeringsbehoefte:
– Personeel: € 70.000,- – Ontwikkeling checklist/doorontwikkelen website: € 30.000,- – Marketing: € 70.000,- – Aflossing leningen: € 20.000,- |
Sector:
Media, Reclame & Communicatie
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1-5
Ervaring:
Ervaring als ondernemer in e-commerce (3 jaar) en als marketing coördinator bij snelgroeiend trapliftbedrijf (4 jaar) |
Maandelijkse omzet (huidig):
€4.000,- €2.300 verkoop van leads, €800 advertorials, €250 affiliate/banners, €650 partnerpakketten |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€225.000,- Groeistrategie is divers. Enerzijds gefocust op aansluiten van meer leadpartners en generenen van meer leads. Dit door focus op seo en uitbreiding van facebook campagnes. Daarnaast met het aantrekken van een accountmanager wil de founder meer partners aansluiten die partnerpakket afnemen. Deze bestaan uit verschillende vormen van adverteren, en is nu al een veel verkocht product. Door de groei in verkeer op de website zal ook de omzet uit affiliatemarketing en banners toenemen. Als laatste geven we ook marketing consultancy aan bedrijven die zich richten op senioren. |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€440.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€4.000,-
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
Er is tot nu toe ruim €100.000,- geïnvesteerd door de (ex-)founder(s). |