Herenschoenen met het comfort van een sneaker. Daar staat dit nieuwe herenschoenenmerk voor.
Gedurende een periode van drie jaar heeft dit bedrijf onderzocht wat de sneaker nou zo comfortabel maakt. Vervolgens hebben ze de herenschoen compleet opnieuw opgebouwd en het ontwerp bijna op tien punten verbeterd ten opzichte van traditionele herenschoenen. Denk hierbij aan een gepatenteerde nieuwe buitenzool, de binnenzool en het voetbed van sneaker, comfortabele voering in de hele schoen en een nieuw soort extra zacht en flexibel binnenleer. Het resultaat: herenschoenen die vanaf het allereerste moment lekker zitten en die je de hele dag met plezier kunt dragen.
Met deze approach is deze startup uniek in de wereld. Dit komt omdat ze het traditionele klassieke en unieke uiterlijk van luxe herenschoenen intact hebben gelaten. De herenschoenen zijn momenteel te koop bij diverse winkels en platforms in de V.S. en Europa. Zo werken ze samen met retailers in de V.S., Groot-Brittannië, Frankrijk en Nederland. Tevens heeft de startup een internationale website die beschikbaar is in het Engels, Frans en Duits.
De schoenen worden volledig met de hand gemaakt in Porto, bij een fabriek die samenwerkt met enkele van dé grote Franse modehuizen als LANVIN en KENZO. De uitstekende kwaliteit van de schoenen is hiermee gegarandeerd. Tevens gebruiken ze enkel materialen die vervaardigd zijn in Portugal, Frankrijk, en Italië. Dit geldt ook voor de fluwelen schoendoos en het overige verpakkingsmateriaal. Hierdoor kunnen ze niet alleen de allerbeste kwaliteit garanderen, het zorgt er ook voor dat de impact van de startup op het klimaat beperkt blijft.
Recentelijk heeft een nieuw lid zich bij het team van deze startup gevoegd. Dit is een gepensioneerde hoge sales representative met ruim 30 jaar ervaring bij de grootste schoenenmerken ter wereld als SANTONI, CHURCH’S en ALDEN. Dit nieuwe lid gelooft in dit nieuwe innovatieve product wat ontzettend belangrijk voor het merk is. Zijn kennis, ervaring en netwerk zijn van onschatbare waarde voor deze startup.
De startup heeft veel plannen en ziet ontzettend veel mogelijkheden. Dit werd ook duidelijk tijdens de startup pitch die de ondernemers succesvol uitvoerden bij het programma Dragons’ Den, maar er toen zelf voor kozen geen deal te sluiten. De ondernemers zijn echter reeds nog zoekende naar kapitaal om te investeren en groter te worden, en daar hebben zij uw hulp bij nodig!
Business model:
Directe verkoop van producten aan klanten B2C en B2B. Momenteel hebben ze retailers in de V.S., Groot-Brittanië, Frankrijk en Nederland. Tevens zijn de schoenen te koop op platformen als Zalando. De marge varieert van 70% op eigen verkoop tot 10-20% via fysieke retailers. |
Type klant:
B2B, B2C
Gewenst type investeerder:
Angel Investor, Venture Capitalist
USP’s:
Ze zijn uniek door het comfort van de herenschoenen. Hierdoor positioneren zij zich in het gat tussen traditionele stijl en comfort. Met deze approach zijn ze uniek in de wereld. Zelfs in de V.S. hebben ze geen directe concurrent waardoor ze ontzettend veel potentie zien in deze markt.
Benodigd kapitaal:
€100.000,-
Investeringsbehoefte:
– €60.000,- (uitbreiding collectie naar dé Chelsea boot collectie op de globale markt)
– €10.000,- (influencers V.S. en Groot-Brittannië)
– €10.000,- (overige marketing)
– €15.000,- (reservering Pitti Uomo – dé beurs voor luxe schoenen en dé manier om binnen te komen. Vindt plaats in januari)
– €5.000,- diversen
Sector:
Retail, Fashion
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
3
Ervaring:
De ondernemers zijn broers van elkaar:
– De ene founder heeft ruim drie jaar ervaring als fiscalist op een internationale adviespraktijk. Hij heeft hier samengewerkt met bedrijven als Philips, Eneco, Hema en PostNL. Tevens is hij momenteel als part-time docent verbonden aan de Universiteit van Maastricht.
– De andere founder heeft een jaar ervaring als werktuigbouwkundige.
Maandelijkse omzet:
€10.000,- tot €15.000,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€250.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€1.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€2.500,-
Overige relevante informatie:
In het verleden hebben de founders reeds €40.000,- geïnvesteerd in de onderneming.
Videopitch bekijken