Beschrijving onderneming:
Deze startup is een hard groeiend en duurzaam surf & swim wear merk uit Nederland (het land van het water). Zij ontwerpen en verkopen wetsuits, swim wear en beach wear. Gelanceerd in 2019.
Deze startup is het enige surf merk dat gemaakt is door vrouwen voor vrouwen. De vrouwenparticipatie in de watersport stijgt hard, maar de surf wear markt wordt gedomineerd door mannen. Er missen designs gemaakt voor vrouwen, die zowel functioneel als sexy zijn en de body diversity bedient. Bovendien zijn de designs van deze startup opvallend en modieus. Over het algemeen zijn alle wetsuits zwart, maar bij dit merk krijg je kleur en persoonlijkheid.
Daarnaast heeft het bedrijf een sterke duurzaamheidsvisie. Alle swim wear wordt gemaakt van gerecyclede plastics (plastic flessen en plastics uit de oceaan). De wetsuits worden gemaakt van kalksteen, wat aanzienlijke duurzamer is dan de traditionele variant gemaakt van olie. Bovendien draait deze fabriek op waterkracht. Als laatste produceert deze startup hun producten zo dicht mogelijk bij de afzetmarkt om vervuiling door transport te minimaliseren.
Na Nederland is in eind 2019 het bedrijf ook in Australie gelanceerd (de 1 na grootste surfmarkt van de wereld) waardoor er in 1 kalenderjaar 2 zomerseizoenen gedraaid kunnen worden.
De twee oprichters hebben beide een achtergrond als directeur en beschikken bovendien over specifieke ervaring in fashion design, online marketing, supply chain management, productie, marktonderzoek en psychologie. Hun doel is om in 2024 te groeien naar 4,5 m euro omzet. Dit jaar zullen de marken in Belgie en Duitsland verder worden ontwikkeld. Op lange termijn is de doelstelling om het merk naar de US en Azië te brengen en er een wereldmerk van te maken.
In April wordt in Europa een sterk uitgebreidere swim wear collectie gelanceerd, waarmee de doelgroep voor deze startup verder wordt vergroot. Die wordt ondersteund door met krachtige marketingacties met o.a. een online modeshow, influencers trip, show van een waterski team, samenwerkingen met duurzame merken, aansluiting van marktplaatsen.
Daarnaast heeft deze startup net een surfster uit de wereld top 10 gecontracteerd. Daarmee wordt nu samen een collectie ontworpen. De wetsuits worden met haar en een ex-hoofddesigner van een groot surfmerk verder doorontwikkeld, zodat die voor professioneel niveau geschikt zijn. De sufster zal het merk en de collectie promoten op o.a. de Olympische Spelen en de Wereld Surf Tour middels haar bekendheid, exposure en 300k volgers op Instagram. De verwachting is dat deze stap een enorme boost gaat geven in naamsbekendheid, merkvertrouwen en sales. Om die groei te faciliteren is er kapitaal nodig.
Business Model:
Online verkoop van de producten via 2 eigen lokale webshops (1 in Europa en 1 in Australie), verkoop via online marktplaatsen (os BOL.com) en dit jaar wordt daar retail aan toegevoegd. |
Type klant:
B2C |
Gewenst type investeerder:
Angel investor; VC
USP’s:
Gemaakt door vrouwen voor vrouwen, Duurzame productie en stoffen, Gemaakt in Europa, Opvallende designs met een echte modehandtekening. |
Benodigd Kapitaal:
€300.000,- |
Investeringsbehoefte:
€150.000 wordt gebruikt voor aankoop nieuwe collectie, €80.000 voor sponsoring surfster (voor 2 jaar) en €70.000 voor extra marketing. |
Sector:
E-Commerce; Retail
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€6.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€290.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€800.000.-
Huidige maandelijkse kosten:
€7.000,-
Reeds toegezegde financiering:
0 |
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Nee |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Nee |