E-commerce fashion start-up ziet groeikansen

1 maart 2022

 

Beschrijving onderneming:

Deze fashion start-up legt haar focus op de verkoop van trendy vrouwenkleding en is gestart in september 2021. Binnen dit korte tijdsbestek heeft deze onderneming een omzet bereikt van €48.000,-. Door de goede marketing en de snelle omzetgroei wil deze kledingzaak verder groeien.

Deze onderneming koopt haar voorraad in bij leveranciers, maar zou graag hun eigen kleding willen produceren en verkopen. Door het produceren van mooiere en specialere kledingstukken wil deze start-up zich gaan onderscheiden. Ook willen ze en portaal maken waar tweedehands kleding gekocht en verkocht kan worden om zo bij te dragen aan milieuvriendelijkheid.

De benodigde internationale contacten om deze groeikans te verwezenlijken zijn er al. Zo zijn er banden met fabrieken in China, Turkije en Polen waar direct mee gewerkt kan worden. Deze kledingzaak mikt echter op het juiste omzetniveau, van circa €100.000,- per maand, om de groei door te zetten.

 

Business Model:

Directe online verkoop van kleding aan particulieren (B2C)

 

Type klant:

B2C

 

Gewenst type investeerder:

Angel investor, Venture Capitalist

 

USP’s:

– De organisatie doet aan verduurzaming door middel van het verkopen van duurzame kledingstukken vanuit Portugal en het ontwikkelen van een portaal voor tweedehandskleding.

– Er wordt gewerkt met technologie om gebruikerservaringen te verbeteren. De klant staat centraal voor deze start-up.

– Er wordt gewerkt met een smart fitting technologie waardoor het aantal retours drastisch kan worden verminderd. Deze methode wordt ‘size bay’ genoemd.

– Nauwe samenwerking met een E-marketingbedrijf.

 

Benodigd Kapitaal:

€200.000,- 
 

Investeringsbehoefte:

– Marketing €75.000,-

– Videomateriaal €20.000,-

– Voorraad: circa €105.000,-

 

Sector:

E-Commerce, Fashion, Retail

 

Bedrijfsfase:

Early Growth

 

Aantal founders:

3

 

Aantal huidige werknemers:

1-5

Ervaring:

2 founders hebben ervaring als ondernemers in de franchise horeca en retail kleding en de andere founder beschikt over deskundige kennis in de fashion industrie.

Maandelijkse omzet (huidig):

€20.000,- tot  €50.000,-

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

€600.000,-
 

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

€2.000.000,-

Huidige maandelijkse kosten:

€20.000,-

 

Reeds toegezegde financiering in deze ronde:

Nog geen investering opgehaald, alleen €15.000,- verkregen van Wayflyer voor marketing.

Overige relevante informatie:

Door de founders is er totaal een bedrag van ongeveer €150.000,- ingebracht.

"*" geeft vereiste velden aan

Interesse? Wij verbinden je graag!

Naam*

Volg ons

Recente plaatsingen

Online verkoop en marketing voor CDB-producten

Online verkoop en marketing voor CDB-producten

Deze partij faciliteert een full-service in de online verkoop en marketing van CBD-producten aan eindgebruikers. Hun partner is een erkend laboratorium met meer dan tien jaar expertise, opgedaan in Noord-Amerika en wereldwijd. Dit bedrijf kan de verkoop verhogen,...

Lees meer

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.


Andere interessante plaatsingen

De eerst echte duurzame bank

De eerst echte duurzame bank

Dit is een nieuw soort online bank. Dit bedrijf gelooft erin dat bankieren niet draait om geld verdienen, maar om te...

Over Venture Capital

Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

Design by SDG Works

Scan de code