Deze start-up, opgericht in 2020, is een B2B online marktplaats voor ‘venue finding’. Het matcht aanvragen voor een event aan de juiste passende locatie, gebaseerd op smart data. Het probleemVoor de organiser is het enorm tijdrovend en inefficiënt om zelfstandig een geschikte locatie te vinden voor zijn/haar evenement. Gemiddeld duurt het zo’n 10 uur voordat een organiser de juiste locatie heeft gevonden. Er kan nergens worden gefilterd op belangrijke aspecten, zoals beschikbaarheid, grootte en prijs. Ook komt het voor dat er niet tijdig wordt gereageerd op aanvragen. Venues hebben over het algemeen moeite met het converteren van leads. Zo hebben venues gemiddeld een conversiepercentage van 13%. Hiernaast is het ook nog eens duur voor venues om leads om te zetten. Uit marktonderzoek blijkt dat de gemiddelde omgezette lead zo’n 23% kost per sale. De oplossingDeze marktplaats lost alle problemen op, door via smart data op een simpele manier de perfecte venue te vinden voor een organiser. Het neemt slechts 5 minuten in beslag om een lijst aan geschikte locaties voorgeschoteld te krijgen. Deze voorgestelde locaties kun je vervolgens zelf bekijken, om vervolgens direct in contact te komen met de locatie. Voor de organiser (bijv. Corporate meeting planners, P.A.’s, Office Managers, etc.) levert de marktplaats enorme tijdwinst op en maakt het een gigantische efficiëntie slag. Voor venues (bijv. Congreslocaties, Meeting centres, hotels of unieke locaties) levert de marktplaats een verhoogde conversie en dus R.O.I. en een enorme kostenbesparing op. |
Business Model:
De online marktplaats verdient op basis van een abonnementsmodel, gesplitst in leads voor venues en feature pakketten voor zowel venues als organisers. De prijzen van de abonnementen variëren van €75,- tot €600,-, afhankelijk van het gekozen abonnement (S, M, L of XL voor venue leads of Lite, Plus, Premium of Enterprise voor features) |
Type klant:
B2B |
Gewenst type investeerder:
Angel investor |
USP’s:
– Schaalbaarheid, – Niet afhankelijk van digital agencies, – Onbevooroordeeld, – Volledig aanbod van het ecosysteem leveranciers aan events, geen niets-zeggende en slecht onderhouden leverancier profielen voor venues, – Het gehele product volledig zelf gebouwd, – Niet afhankelijk van digital agencies. |
Benodigd Kapitaal:
€800.000,- |
Investeringsbehoefte:
Online marketing Product development Team uitbreiding (gericht op online marketing) Business development |
Sector:
B2B Software; Travel; Horeca; Zakelijke dienstverlening |
Bedrijfsfase:
Pre-seed |
Aantal founders:
5 |
Aantal huidige werknemers:
1-5 |
Ervaring:
Commercieel: 10+ jaar voor verschillende hotels en event venues op directie niveau. Daarnaast 4 jaar bij een event agency. Product: 23 jaar in totaal bij digital agency in development & visual design |
Maandelijkse omzet (huidig):
€0,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€150.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€700.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€500,-
Overige relevante informatie:
Deze organisatie is tot op heden volledig zelfstandig, met eigen middelen en in eigen tijd gerealiseerd en bekostigd. Dit bedraagt een waarde van €200.000,-, gefinancierd door de co-founders zelf. |
Videopitch bekijken