Beschrijving onderneming:
Dit bedrijf is een fulfillmentcenter gericht op de logistieke afwikkeling voor webshops. Ze zijn een ervaren fulfillment bedrijf gespecialiseerd in crossborder fulfillment voor de e-commerce sector en strategisch gevestigd in een Europese logistieke hotspot in Nederland. Internationale fabrikanten en webshops plaatsen hun voorraad in het magazijn van dit bedrijf in Heerlen, waarna het bedrijf deze verzenden naar hun klanten en (eind) gebruikers wereldwijd (B2C of B2B). Bovendien ontwerpt en optimaliseert het bedrijf continu maatwerkconcepten en zoeken ze continu naar ideale supply chain-oplossingen voor al hun klanten. Verder is het bedrijf bezig met duurzaamheid op alle fronten. |
Business Model:
Het bedrijf brengt kosten in rekening voor inbound, opslag, pick&pack, shipping en return handling. |
Type klant:
De klanten zijn B2B maar zij leveren met name B2C (klanten van de webshops). |
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
Locatie Limburg (10km DE en BE, waardoor belangrijkste landen next day delivery hebben) / Flexibiliteit / Software / Sales (samenwerking met meerdere warehouses in de UK dankzij de Brexit en een samenwerking met gerenommeerde Chinese partijen waardoor er een zeer sterk groeipotentieel aanwezig is op korte en lange termijn). |
Benodigd Kapitaal:
€150.000,- |
Investeringsbehoefte:
Hardware €25.000 / Software €25.000 / Verzendplatform €50.000 / Werkkapitaal €50.000 |
Sector:
E-Commerce; Logistiek
Bedrijfsfase:
Volwassen
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
5-25
Maandelijkse omzet (huidig):
€225.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€4.900.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€7.900.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€240.000,-
Reeds toegezegde financiering:
€200.000,- |
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Ja, €200.000,- |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Nee |
Overige relevante informatie:
Bij voorkeur geeft het bedrijf een potentiële investeerder een rondleiding door hun warehouse zodat zij voldoende ruimte hebben om achtergrondinformatie te verstrekken en er tijd en plaats is om gericht vragen kunt stellen. |