Duurzame groei door Kleur te bekennen
Succesvol ondernemen gaat verder dan alleen maar een goed idee, hard werken, geld ophalen en organisch groeien. Deze partij is ervoor bedrijven die (weer) willen groeien, maar vastlopen omdat het fundament niet (meer) klopt. Waar toekomstgerichte aanpassingen noodzakelijk zijn met een hernieuwde invulling op de belangrijke onderdelen van een bedrijf. Zodat jij en de onderneming duurzaam kunnen groeien en het maximale eruit kunnen halen.
Als ondernemer kan het snel gaan. Hoe fijn is het dan dat je je kan laten bijstaan door specialisten die hier eerder hebben gestaan, succesvolle bedrijven hebben helpen opzetten en werkzaam zijn geweest bij echte gamechangers. Deze partner kent de spelregels van de wereld van morgen en snappen wat ondernemen en groeien inhoudt.
In combinatie met deze partner worden de kaders neer gezet voor een (herziene) duurzame groei en brengen ze je (samen) naar succes. Met focus brengt deze partij je bedrijf naar het volgende niveau en uiteraard kan je gebruik maken van ons netwerk. Ze werken altijd met betrokkenheid, zijn ondernemend en hebben een scherp oog op de continuïteit.
Deze partner werkt vanuit vaste kaders en een bewezen fundament die we steeds verder door ontwikkelen.
Hierbij kennen ze drie stappen:
1. Reflect
Ze gaan met het bedrijf de wasstraat door en dit knippen het in twee gedeelten.
Eerst zetten ze gezamenlijk neer waarom je er nu eigenlijk echt bent. Kleur bekennen gaat om het bewust keuzes maken in waar je als organisatie voor staat en welke rol je speelt voor je klanten. Het geeft weer welke rol (kleur) jouw huidige onderneming heeft en hoe je onderneming effectief en efficiënt kan groeien.
Zodra je samen met deze partner door deze fase bent, zullen ze met hun specialisten een quick scan maken langs diverse onderdelen maken. Bijv. sluiten je huidige marketingactiviteiten aan bij de doel van de onderneming en gebruik je de juiste (financiële) KPI’s. . Het resultaat is dat ze een quick-wins adresseren, een goed beeld hebben van de basis en antwoord hebben op de vraag “wat doe je morgen anders”?
Als tweede stap in deze fase gaan ze zich steviger inzetten op specifieke onderdelen die extra diepte vragen. Deze scan levert een verdere verdieping op zodat de partner de huidige situatie echt in beeld krijgt en handvatten heeft om de volgende stap te kunnen zetten.
2. Redesign
In deze fase hebben ze als doel om samen een ‘kompas’ op te zetten voor duurzame vernieuwing. Hiermee kan jouw organisatie gefundeerd en met focus verder groeien.
Met onder meer een herijking van de visie, de invulling van (toekomstige) verdienmodellen, invulling van dienst of product, het ontwerpen van een schaalbare IT, een (digitale) marketing en communicatieplan, opzet en invulling van de organisatie, een aangepast commercieel proces met ook het betrokken netwerk en de vaststelling van de KPI’s.
Hiermee borgt deze partner de keuzes en hebben ze de duurzame basis neergezet.
3. Recreate
In deze laatste fase gaan ze de operationalisering in en zorgen ze ervoor dat het echt gaat staan. En deze zin kan weg: Ze zullen een periode intensief meebouwen en zorgen ervoor dat het daadwerkelijk gaat staan. Dit is de fase dat jij en deze partner het met elkaar gaan doen. Ze zullen een periode intensief mee bouwen en zorgen ervoor dat het daadwerkelijk gaat staan. Periodiek komen jij en deze partner bij elkaar en is het team beschikbaar om in te vliegen op die aandachtsgebieden waar dit nodig en begeleiding te geven aan de organisatie. Na iedere stap gaat de partner in gesprek om de resultaten te bespreken en doen ze een voorstel voor de volgende stap. Ze werken met een (digitale) rapportage vorm en hebben focus op succes en effectiviteit.
Contact:
Neem contact met deze partner op om meer over hun werkwijze te weten te komen en waarom zij je succes brengen.