Beschrijving onderneming:
Deze startup heeft als doel de #1 community te worden in de groeimarkt voor senioren die lang vitaal willen blijven. Door handvatten aan te reiken maakt de startup het leven van actieve ouderen boeiender en makkelijker. Zo genieten zij in goede gezondheid van hun “gouden jaren” vanuit het gedachtegoed van de Blue Zones. De Blue Zones zijn vijf gebieden op de wereld waar de mensen op een natuurlijke manier in goede gezondheid 90 jaar of ouder worden, door een goede mix van gezonde voeding, kwaliteit van leven en sociale contacten. Het social media & community platform biedt toegang tot informatie en adviezen over een actieve leefstijl, gezonde voeding gecombineerd met allerlei mogelijkheden voor activiteiten en sociale contacten met gelijkgestemden. Ook heeft men toegang tot recepten van gerechten zoals de mensen in deze gebieden eten, en informatie over hoe deze mensen leven. Kortom alles om het leven plezieriger te maken. In de toekomst kan het platform verder uitgebouwd worden met specifieke Blue Zone producten en additionele services en diensten. Vanaf jun-2020 is de gestart met het opbouwen van hun eigen mailinglijst, eerst 1x per week en vanaf feb-2021 2x per week. Dit laatste heeft een goede boost gegeven, in minder dan een halfjaar tijd is de mailinglijst ruimschoots verdubbeld. |
Business Model:
De startup kent verschillende businessmodellen. Exploitatie van het platform met 3 typen abonnementen: gratis, basis en VIP-abonnement. Bij een gratis abonnement (lage instap) heeft men “gast”toegang tot alle basisinformatie (recepten, artikelen e.d.). Het basisabonnement kost ca. 7 euro per maand en biedt de mogelijkheid om ook actief deel te nemen aan het platform (o.a. contact leggen met gelijkgestemden in de regio, deelnemen aan activiteiten & evenementen (met of zonder een kleine vergoeding) en kortingsacties (a la groupon)). Het VIP abonnement zal bij voldoende basisabonnees geïntroduceerd worden en ingericht worden naar aanvullende wensen vanuit deze groep. Webshop met “Blue Zone” producten – directe verkoop van producten aan klanten Samenwerking met businesspartners voor wie de doelgroep van de startup interessant is – partnerconcept met pay-per-use |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor
Wat onderscheidt jouw onderneming van anderen in jouw sector (USP’s)?:
Integraal concept met focus op thema’s: Gezondheid, Geluk en Sociaal. Eėn platform waar actieve vraagstukken specifiek voor de doelgroep beantwoord worden en direct ook voorzien worden met de bijbehorende activiteiten, diensten en producten. Integratie van de Blue Zones gedachtegoed: Er bestaat nog geen totaalconcept met de blue zones leefstijl erin verwerkt. Een positieve en vrolijke kijk naar het ouder worden. |
Benodigd Kapitaal:
€200.000,- |
Investeringsbehoefte:
Voor de doorontwikkeling van het social media & community platform en verder uitbreiden van de mailinglijst die op dit moment ruim 850 actieve deelnemers bevat met een engagement van ruim 40%. |
Sector:
Health; Platform
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
Nog nader te bepalen |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
Nog nader te bepalen
Huidige maandelijkse kosten:
€8.000,-
Reeds toegezegde financiering:
Er zit ongeveer € 78.000 eigen vermogen in de onderneming. Alle kosten zijn tot op heden gefinancierd door eigen middelen. |