Beschrijving onderneming:
Hét health platform dat begin 2020 door twee ondernemers is opgericht. De website wordt gekenmerkt door tal van informatieve artikelen die ingaan op diverse gezondheidsgerelateerde onderwerpen. Niet alleen over supplementen, maar ook over het belang van gezonde voeding en het verkrijgen van voldoende nachtrust. Deze drie facetten (lees: holistische benadering) dragen immers bij aan een gezond en vitaal leven.
De informatie wordt gestaafd door middel van wetenschappelijke publicaties en middels twee voedingsdeskundigen die aan het platform verbonden zijn. Op die manier wordt een betrouwbare en verantwoorde informatieverschaffing gewaarborgd. Elke dag worden er nieuwe artikelen gepubliceerd, wat resulteert in een betere online zichtbaarheid en een duurzame manier van bezoekers binnenkrijgen.
Aangezien de basis voor een winstgevend bedrijf gelegd is, willen de oprichters van start gaan met het koppelen van een verdienmodel aan hun website. In beginsel wordt er gekozen voor het starten en vermarkten van een eigen supplementenlijn. Een betrouwbare Nederlandse producent is reeds gevonden, dus er kan snel geschakeld worden. De eigen supplementenlijn leidt tot aantrekkelijke marges, wordt gekenmerkt door een zeer zuivere kwaliteit (geen GMO’s en andere schadelijke toevoegingen) en kan eenvoudig gekoppeld worden aan het subscription business model (recurring).
In een later stadium willen de oprichters eBooks verkopen via hun platform, hetgeen zal resulteren in upsales.
Business Model:
Optie 1 (heeft de voorkeur): Subscription (Recurring revenue – mogelijkheid tot het afsluiten van een persoonlijk abonnement (maandelijks supplementen pakket)) Optie 2: E-commerce (directe verkoop van supplementen aan klanten) |
Type klant:
B2C |
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
1. Kennisdeling: Kennisplatform waar betrouwbare, gezondheidsgerelateerde informatie wordt gedeeld (leidt tot een duurzame wijze van bezoekers binnenhalen en binden). 2. Ontzorging klant: Dankzij het subscription business model wordt er ingespeeld op de behoefte van de hedendaagse consument aan ontzorging en gemak. Klant heeft geen omkijken meer naar het op tijd aanschaffen van de juiste supplementen; deze worden maandelijks thuisbezorgd. 3. Recurring revenue: Dit business model leidt tot een voorspelbare, terugkerende omzetstroom. 4. Expertise: Gedreven ondernemers met kennis en ervaring op het gebied van e-commerce en health. |
Benodigd Kapitaal:
€100.000
Investeringsbehoefte:
1. Voorraad (supplementen): €35.000 2. Loonkosten (nieuw personeel): €30.000 3. Marketing: €25.000 4. Operations: €10.000
Sector:
E-Commerce; Health; Platform
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€317.000 (ARR)
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.014.000
Huidige maandelijkse kosten:
€1.000
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Nee |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Nee |