De veiling en nieuwe (speciale) kortingbon als de nieuwe advertentie -en marketingtools! Dit is een nieuw(e), tot heden nog niet toegepast advertentiemodel -en marketingformule gebaseerd op bestaande disciplines, voldoet aan vrijwel alle marketingeisen en wensen van elke marketeer! Het concept geeft direct opmerkelijke resultaten voor elke adverteerder van merkproducten en diensten. De veiling is in deze niet het doel, maar het middel! Het nieuwe advertentie -en marketingmodel, hetzelfde geldt voor de nieuwe kortingbon. (alle rechten voorbehouden). De kortingbon is met name ook geschikt voor marketing binnen gesloten doelgroepen. De resultaten zijn opmerkelijk! Deze onderneming werkt enkel en alleen met nieuwe merkproducten en -diensten met volledige garantie voor de consument en bedrijfsleven, dus geen 2de hands producten!!! De consument bepaalt de bestemming, b.v. hun favoriete goede doel of sportclub, van minimaal 50% van de veilingopbrengsten! Het concept legt een effectieve verbinding tussen goede doelen, sportclubs, bedrijfsleven en consument, waarbij op een volkomen ethisch verantwoorde wijze de commerciële waarde van goede doelen en sportclubs wordt ingezet en geëxploiteerd. Voor de goede doelen en sportclubs een belangrijke additionele bron van inkomsten met een nieuwe (eigen) tool voor fondsen, leden -en donateur werving en behoud, waarmee deze mede zelf de hoogte van hun inkomsten kunnen bepalen. Des te groter hun eigen inspanningen, des te hoger hun opbrengsten. Voor het bedrijfsleven een hoogst effectieve reclame -en marketingcampagne en klantenbinding, met exposure en bereik, hoogwaardige salesleads en waardevolle up to date consumenten -en marketingdata per geadverteerd product. Adverteerders steunen direct met substantiële bedragen die echt het verschil kunnen maken, het favoriete goede doel of de sportclub van hun (toekomstige) klanten. Voor de consument interessant, spannend, voordelig en winkansen. Consumenten kunnen hun favoriete goede doel of sportclub financieel steunen met vele (tien?) duizenden euro’s per jaar.
Bijkomend interessant en belangrijk aspect voor medialand is de directe vuist tegen de techreuzen als Google en Facebook, die dit bedrijf met dit concept kunnen maken. Deswege is het concept, aantoonbaar, ook uitermate geschikt en interessant voor mediabedrijven om te adopteren. Zij kunnen door deelname hun advertentieomzetten aanzienlijk verhogen door hun adverteerders onder andere hoogwaardige en up to date klantendata -en marketinginformatie te leveren. De bedreiging van omzet verlies als gevolg van het verbod op cookies, verandert met dit concept in de kans op hogere omzetten uit advertentie-inkomsten. Technisch is het concept volledig gereed voor marktintroductie, inclusief splitpayment constructie met paymentprovider voor directe uitbetalingen aan goede doelen, sportclubs, bedrijfsleven en eigen organisatie. Omzet wordt direct vanaf de start gerealiseerd, snelle ROI is verzekerd. Internationaal toepasbaar. |
Business Model:
|
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Venture Capitalist; Co-founder
USP’s:
|
Benodigd Kapitaal:
€50.000,- tot €150.000,- |
Investeringsbehoefte:
Investering is nodig voor organisatie, dagelijkse kosten en inrichting/design voorkant website en campagne marktintroductie. Achterkant website is startklaar.
Uitgaande van 1e tranche € 50.000
– Marketing 45% – Opstart 15% – Organisatie 35% – Onvoorzien 5% |
Sector:
Reclame & Communicatie; Marketing; Impact
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1-5
Ervaring:
Dit is een ervaren marketingconsultant en (media)conceptenbedenker met 35 jaar ervaring, gespecialiseerd in DoGood, social marketing, sustainable marketing en marketing binnen gesloten doelgroepen. De ondernemer zoekt, vanwege onverwacht wegvallen compagnon, een partner cofounder of mediaorganisatie voor zijn absoluut vernieuwend mediaconcept. |
Maandelijkse omzet (huidig):
€10.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€450.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€800.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€2.500,-
Overige relevante informatie:
De founder heeft zelf al €15.000,- ingelegd. Door een snelle ROI is de financieringsbehoefte niet hoog. De omzet komt heel snel vanaf dag van start! |