Deze startup betreft een concept voor vrouwelijke wijnmakers. De onderneming gaat over hoe er samen op een positieve manier de wereld verandert kan worden. Het is een beweging. Een beweging om vrouwen de kansen te bieden die ze verdienen. Om bij te dragen aan een gelijkwaardige wereld.
Vrouwen maken prachtige verrassende wijnen maar vormen slechts een klein deel van de wijnmakers wereldwijd. Ook hebben deze vrouwelijke wijnmakers vaak te maken met gender ongelijkheid. Dit concept is er om deze vrouwen een podium te bieden en de balans te herstellen. Een aantal mooie publicaties en de eerste klanten en samenwerkingen zijn gestart. De wijn wordt goed verkocht.
Business model:
Verkoop van wijnen B2B, B2B2C en B2C. Productie vind plaats in Portugal op dit moment als eerste land. De verkoop vindt plaats via het platform en daarnaast ontstaan er steeds meer webshops, events en horeca locaties en sluiten er fysieke winkels aan die de wijn willen verkopen.
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist, Strategische investeerder
USP’s:
Gelijkheid! Feel good, social enterprise en love brand. Ze dragen direct bij aan een gelijke wereld.
Benodigd kapitaal:
€450.000,-
Investeringsbehoefte:
– 40% marketing;
– 35% operations;
– 10% community building;
– 15% impact
Sector:
Consumentengoederen, E-Commerce, Impact, Retail, Platform
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
9
Ervaring founders:
Ervaren onderneemster met een groot team aan adviseurs.
Maandelijkse omzet:
€3.000,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€150.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€450.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€1.500,-
Reeds toegezegde financiering:
€50.000,-
Overige relevante informatie:
De gehele eerste investering is uit eigen middelen gedaan t.h.v. €50.000,- Dit betreft de aankoop, distributie en het opzetten van operations en infrastructuur, website is gefinancierd door de founder en haar vrienden. Budget is opvraagbaar.