Historische VR-boottours (1e ter wereld)

9 januari 2023

Dit profiel is niet meer beschikbaar

Reageren op dit profiel is op dit moment niet mogelijk.

Deze onderneming wil bezoekers meenemen op rondvaartboten in Amsterdam waarbij bezoekers varend op specifieke locaties een Virtual Reality bril voor korte tijd op krijgen (2 – 4 min). Vervolgens varen bezoekers in de animatie op dezelfde locatie als waar men fysiek vaart, maar dan tijdens de Gouden Eeuw.
In de animatie is alles historisch accuraat, bijvoorbeeld aangaande de locaties van vroegere molens, verdedigingswerken, scheepswerven en -hellingen, pakhuizen en herbergen.
Ook komen er historische personen en gebeurtenissen in voor (Piet Heijn, Michiel de Ruyter, 1e beeldenstorm, vertrek en aankomst van beroemde expedities). Zo vaart de bezoeker op een gegeven moment tussen een VOC-vloot door in 1628 die onder leiding van Piet Heijn, later dat jaar de Zilvervloot op de Spanjaarden zal veroveren. Je ziet de schepen van zeer dichtbij voorbij varen en de bemanning allerlei handelingen verrichten.
De animatie is zo ingericht dat bezoekers gebouwen en omgevingen uit de animatie gaan herkennen als de bril af is. 
Het is een geheel uniek concept wat een bezoeker gaat doen voelen alsof hij echt terug is in A’dam rond 1600. Soms wordt de bezoeker ook onderdeel van de animatie en praten mensen met hem óf is hij in het midden van een historische gebeurtenis.

Business model:

Twee verdienmodellen: 

1) Bedrag/klant (B2B). Dienst: verhuur van hard- en software aan rederij.

Voor dit verdienmodel is de onderneming op het moment in vergaande onderhandeling met een grote rederij (730k bezoekers/jaar). Van deze rederij is er een intentieverklaring ontvangen. Een andere, iets grotere rederij, heeft ook vergaande interesse.

2) Directe ticketverkoop (B2C). Bezoekers worden meegenomen op salonboten die gehuurd worden van rederijen. Hier liggen al overeenkomsten voor klaar. Dit zijn duurdere geprijsde tickets op luxere kleinere boten (hoger segment klanten).

Type Klant:

B2B en B2C

Gewenst type investeerder(s):

Angel Investor

USP’s:

Dit wordt de 1e VR-boottour ter wereld. Wanneer je VR op het water gaat toepassen zijn er aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Het is kleinschalig getest en dat werkte goed.
Binnen 8 weken gaat het concept grootschalig getest worden in samenwerking met een technische partner. Dit concept is toepasbaar in iedere grote stad met een rijke historie en vaarwater. Het is daarnaast ook toepasbaar in een andere, vermoedelijk grotere, markt wat privé toegelicht zal worden. 

Benodigd kapitaal:

€340.000,-

Investeringsbehoefte:

– Investering animatie ontwikkeling:                                     €170.000
– Investering hardware:                                                          €26.729 
– Opstart kosten (salaris 5 maanden):                                    €21.800 
– Debiteuren jaar 1 (kantoor, software licenties, marketing):  €31.000 
– Voorfinanciering BTW:                                                          €46.000 
– Kas/onvoorziene kosten:                                                      €45.000
                                                                                       ——————-
                                                                                               €340.529

Sector:

Leisure

Bedrijfsfase:

Seed

 

Aantal Founders:

2

 

Aantal Huidige Werknemers:

0

 

Ervaring Founder(s):

Oprichter 1: 
 
Ervaring: 


– GoodFuels: verantwoordelijk voor introductie van niet-fossiele olie aan cruiseschepen met compleet nieuw ondernemingsmodel

 

– Greenhome: verantwoordelijk voor grootschalige introductie van zonnepanelen voor huurwoningen door middel van voor-selectie en informatievoorziening
 
– Zeer ervaren in boten wereld en vaarwater van Amsterdam

 

Studie: 
– PgD: Artificial Intelligence & ML, Texas McCombs School of Business 
– MSc: Financial Economics (Erasmus Universiteit) 
– BSc: Bedrijfskunde (VU) & Rechtsgeleerdheid (UVA) 
 

Oprichter 2: 
 
– Oprichter rederij (Boat Life Amsterdam) 
– Kent toerisme markt en botenwereld van Amsterdam heel erg goed

 

Maandelijkse Omzet:

€0,-

 

Omzet (prognose) komende 12 maanden:

€167.000,-

 

Omzet (prognose) maand 13 – 24:

€1.490.000,-

 

Huidige Kosten (maandelijks):

€0,-

Overige Relevante Informatie:

  • In onderhandeling met een grote rederij (730k bezoekers/jaar). Brief met intentieverklaring van hun ontvangen.
  • Deze rederij is een onderdeel van een moederbedrijf wat ca. 60 andere locaties heeft over de hele wereld.
  • Een technische partner zal de 1e pilots sponsoren met hard- en software om te demonstreren dat alles goed functioneert.
  • Over 8 weken is een korte film (teaser) klaar van 30s. Dan kan de stijl van de animatie gedemonstreerd worden.
  • Op dit moment bezig met een subsidieaanvraag i.s.m. een stichting voor 50k.
  • Er is tot op heden geen geld in geïnvesteerd.
  • De ondernemer is hier mee bezig sinds april 2021: bijna 2 jaar dus. Er heeft heel veel tijd in gezeten om de toepassing van VR op het water uit te werken.


    Volg ons

    Recente plaatsingen

    Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.

    Andere interessante plaatsingen

    Over Venture Capital

    Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

    Bellen:

    Tel: 030-300.32.27

    Mailen:

    info@venturecapital.nl 

    Bezoeken:

    Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

    Design by SDG Works

    Scan de code