Innovatief en duurzaam maaltijdbezorg concept

13 juni 2022

Deze startup heeft een platform ontwikkeld dat met food delivery concepten de supply chain van boer tot bord wil verduurzamen. Onlangs lanceerde het platform al een vernieuwend concept waarbij ruim 70 gerechten uit verschillende werelddelen eenvoudig via een app te bestellen zijn. Hierdoor zijn concessies verleden tijd en kan iedereen bestellen wat hij/zij wil eten en wordt dit vervolgens door één bezorger thuis (warm) afgeleverd.

Het onderscheidende aan dit platform is dat het naast het bestaande concept ook andere concepten over dezelfde keuken kan laten lopen. De redenen dat het platform hiertoe in staat is zijn:

  • In-house ontwikkelde modulaire software die alle processen koppelt.
  • Innovatieve keukens waaraan de software is gekoppeld.
  • Eigen bestel app en bestel website.
  • Eigen productiekeuken waarin de sauzen en ingrediënten geportioneerd en geseald worden aangeleverd aan de vestigingen.

De missie van deze startup is om met goede alternatieven, mensen mee te nemen in de transitie van dierlijk naar plantaardig eten. Dit door producenten van ‘new food’ een platform te bieden binnen haar bestaande food delivery concepten of ‘producent eigen’ concepten. Door nauw samen te werken met deze producenten wordt de food supply chain verkort en verduurzaamd.

Het platform heeft met haar bestaande concept op dit moment 3 eigen vestigingen waarmee de lokale markt wordt bediend. Op deze vestigingen wil men het aanbod uitbreiden door samen met een producent van Jackfruit een nieuw Jackfruit concept te lanceren. Alle gerechten van dit concept hebben, in tegenstelling tot het bestaande concept, als hoofdingrediënt Jackfruit. Het nieuwe Jackfruit concept zal in eerste instantie uitsluitend aangeboden worden via bestaande bestelplatformen als Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo. In een later stadium zal voor dit concept ook een eigen bestelapp en bestelsite gelanceerd worden.

 

Business model:

Deze onderneming verdient haar geld als franchisegever (abonnementen software, licenties en fee’s) en door de verkoop van (half)fabricaten aan de vestigingen/franchisenemers.

Type klant:

B2C

Gewenst type investeerder:

Angel investor, Venture Capitalist

USP’s:

Dit bedrijf heeft complete controle over de gehele keten waardoor ze echt impact kunnen hebben op de bestaande food supply chain. Hun innovaties zorgen voor schaalbaarheid, minder afhankelijkheid van (gekwalificeerd) personeel, betere marges, meer efficiency en meer data.

Daarbij zorgt hun service voor keuzevrijheid m.b.t. de maaltijden, bestelgemak, en versere en gezondere gerechten.

Benodigd kapitaal:

€500.000,-

Investeringsbehoefte:

Het opzetten van een nieuw delivery concept in samenwerking met een jackfruit leverancier die verkrijgbaar is bij Jumbo en Albert Heijn.

Hetgeen inhoudt:

    • Het nieuwe delivery concept aansluiten op de bestaande infrastructuur (innovatieve keuken en software) en bestaande bezorgplatformen als Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo. (€50.000,-)
    • Aanschaf van specifieke apparatuur op de 3 bestaande vestigingen (totaal €75.000,-)
    • Food Enginering van de Jackfruit menukaart (€50.000,-)
    • Marketingbudget (€100.000,-)
    • Opstellen van franchisecontracten (€25.000,-)
    • Werven en aansluiten van Franchisenemers voor nieuwe bezorg gebieden waarbij beide concepten vanuit 1 keuken geëxploiteerd gaat worden. (€100.000,-)
    • De software door ontwikkelen waardoor het stabieler wordt en sommige modules meer specifieke data kunnen verzamelen. (€100.000,-)

Sector:

Food, Horeca, Platform, E-commerce, B2C software, 

Bedrijfsfase:

Early growth

Aantal founders:

3

Aantal huidige werknemers:

– 2 bij het platform

– 15 bij het delivery concept

Ervaring:

Founder 1 heeft 10 jaar horeca ervaring.

Founder 2 heeft ruim 10 jaar ICT ervaring.

Founder 3 heeft 15 jaar ervaring als ondernemer (sport, autoschade, horeca).

Maandelijkse omzet:

€15.000,- (Abonnementen, fee en (half)fabricaten)

Omzet (prognose) komende 12 maanden:

€750.000,- (Licenties, abonnementen, fee’s en (half)fabricaten)

Omzet (prognose) maand 13-24:

€1.500.000,- (Licenties, abonnementen, fee’s en (half)fabricaten)

Huidige maandelijkse kosten:

€40.000,-

Overige relevante informatie:

De founders hebben €250.000,- geïnvesteerd en angel investors hebben € 700.000,- geïnvesteerd.

Videopitch bekijken

 

Interesse? Wij verbinden je graag!

Naam*

Volg ons

Recente plaatsingen

Thé sustainable (plant-based) fast-food chain

Thé sustainable (plant-based) fast-food chain

This is a sustainable fast-food company. They are building a sustainable and healthier version at a triple A location of the yellow M and that other king. The startup believes that the essence of fast food contains the building blocks for a successful formula that...

Lees meer

Andere interessante plaatsingen

Over Venture Capital

Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

Design by SDG Works

Scan de code