Dit bedrijf betreft een duurzame onderneming die zich vooral bezighoudt met het aanpakken van de te grote afvalberg van jaarlijks weggegooide schoenen. Op deze afvalberg komen in Nederland jaarlijks ca 40 tot 50 miljoen paar schoenen terecht, dit bedrijf wil deze afvalberg kleiner maken door damesschoenen (met hogere hakken) een tweede leven te geven. Dat gebeurt dan door een beschadigde hak met een wrapfolie te omwikkelen zodat deze weer als nieuw lijkt. Dit bedrijf heeft daarvoor ook speciaal gereedschap voor ontwikkeld. Schoenmakers die met het dit product aan de slag willen, kunnen dat gereedschap bestellen de website.
Voorafgaand aan de oprichting van het bedrijf heeft dit bedrijf meerdere marktonderzoeken laten uitvoeren:
- In 2019 heeft Markt-Data.nl een onderzoek uitgevoerd met de vraag hoe ziet de schoenmakers branche er uitziet. Hierin hebben zij geconcentreerd wat een gemiddelde omzet per schoenmaker is.
- In 2021 heeft de Hogeschool voor de mode uit Doorn (met studenten en docenten) een onderzoek uitgevoerd met de vraag: “Wat is de omvang van beschadigde hakken en is er behoeften aan een renovatie of personalisatie systeem?”.
- In 2022 heeft de Hogeschool voor de mode uit Doorn (met studenten en docenten) een vervolg onderzoek uitgevoerd met de vraag: “Wie is onze consument en waar moeten wij ons op gaan richten?”. De uitslag hiervan is, de belangrijkste consument is vrouw en tussen de 30 en 55 jaar en hbo of daarboven opgeleid.
Het bedrijf heeft een gepatenteerde renovatie en of personalisatie systeem ontwikkeld om beschadigde damesschoenen-hakken een 2e of 3e leven te geven. Dit bedrijf is het systeem aan het uitrollen via de socials, Facebook, Instagram en LinkedIn richting de consument. Daarnaast is het bedrijf actief om een landelijke dekking te vinden met de schoenmakers. Deze landelijke schoenmakers-dekking staat centraal bij het inmiddels werkende en actieve platform, waarop mensen een bestelling kunnen doen en de schoenen brengen of verzenden naar de schoenmakers.