Beschrijving onderneming:
Langs de weg van “gamified tastings” automatiseert deze start up proefprocessen voor professionele partners in de wereld van Food & Beverages. En maakt daarbij middels gestructureerde data generatie een verbinding op de maatschappelijke bijdrage van verbetering Gezondheid en Gedrag.
Van product introducties (met name sales gericht) tot proefprocessen (marketing en educatie) wordt de deelnemer de kans geboden bewust te worden van eigen smaak en voorkeuren, en krijgt de deelnemer ondersteuning in het keuzeproces.
Introducties een kans geven, innovaties versnellen, merken hun verhaal laten doen en personeel trainen; het zijn allemaal praktische toepassingen waarbij het werken met de app meer plezier en deskundigheid garandeert tegen lagere kosten.
Na een in de industry breed geaccepteerde proof of concept Silent Disco Tasting is de start up toe aan een digitale versie de web app, om deze processen te automatiseren. Deze staat en de startup wilt nu door ontwikkelen naar versie 2.0. Momenteel is er concrete lopende klantvraag uit de wereld van Food & Beverages alsook voor toepassingen bij banken, zorginstellingen en verenigingen.
Business Model:
Whitelabel oplossing in B2B voor proefprocessen met gestructureerde data generatie alsmede B2B2C maatwerk oplossingen
Type klant:
Met name B2B
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
– Unieke mix van digitaal leren ontwikkelen vanuit gaming;
– Brede mix aan mogelijkheden om door te ontwikkelen per industrie;
– Ruime reeks aanknopingspunten voor langdurige support op toegepaste kennisontwikkeling;
– Al een breed scala aan bestaande grote klanten.
Benodigd Kapitaal:
€100.000,- |
Investeringsbehoefte:
€30.000 App 2.0, €15.000 marketing, €35.000 personeel/stagiaires, €12.000 ICT middelen, , €8.000 bedrijfslocatie foodindustrie
Sector:
B2B Software; Food; ICT
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
5
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€5.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€50.000 indien geen investering
€200.000 bij investering
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€100.000 indien geen investering
€400.000 bij investering
Huidige maandelijkse kosten:
€1.000,-
Reeds toegezegde financiering:
0 |
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Nee |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Nee |
Overige relevante informatie:
Er zijn tot op heden geen externe investeringen gedaan, buiten die van het founding team (5 leden; 600 uren in kind investering en 20k out of pocket kosten). Het founding team heeft zijn track record in gamification, marketing, educatie en smaak/smaak data.
Door Corona vallen reguliere omzet terug. Normaal reguliere omzet basis voor eigen investeringen. Nu is versnelling nodig daar de kansen per dag toenemen. Daarom is er interesse naar extern kapitaal.