De onderneming helpt de epidemie van digitale afleiding te stoppen onder professionals, scholen en gezinnen. Het bedrijf is een B2B2C-software abonnement bedrijf met vroege tekenen van tractie (51% maand-op-maand omzetgroei sinds januari) en duidelijke klanttevredenheid over hoe het product werkt.
De applicatie stelt je in staat om controle te krijgen over je tijd in een wereld die altijd actief is en altijd verbonden is, waar menselijke interactie met technologie aanzienlijke schade heeft toegebracht aan het menselijk welzijn:
- Verhoogde depressie-, angst- en zelfmoordcijfers bij jongeren die verband houden met het gebruik van smartphones
- Epidemisch gebrek aan focus op scholen, met gevolgen voor leraren, ouders en vooral het leervermogen van leerlingen
- Recordaantallen van eenzaamheid in westerse landen, ondanks nooit meer verbonden te zijn geweest
- “Phubbing” en gespannen romantische en familierelaties als gevolg van telefoongebruik
Door fysieke handelingen te gebruiken om de toegang tot technologie te begrenzen, krijgen mensen die ons abbonnement gebruiken een uur en 20 minuten per dag terug (35 dagen per jaar!): kostbare tijd met je kinderen voor het slapengaan, voor een workout, om gezonde maaltijden te bereiden, te lezen en om te besteden met je dierbaren.
De Tag is in juli 2022 gelanceerd en heeft een gepubliceerd patent in de VS. In deze korte tijd heeft het kleine team van slechts 3 personen en met een klein budget het volgende bereikt:
- Omzetgroei van maand tot maand, jan-juli 2023: 51%
- 48% van de abonnees GEBRUIKT het product 9 maanden later nog steeds meerdere keren per week (voor mensen die niet bekend zijn met retentie voor mobile, dit is uitstekend: het gemiddelde voor maand 1 is 4%, terwijl onze retentie vergelijkbaar is met Instagram en Noom)
- 13.000 Zeer betrokken Maandelijks Actieve Gebruikers
- +900 Betalende abonnees
- Eén van de 12 bedrijven in het accelerator cohort Techstars Seattle Winter ’22 (geselecteerd uit >400 aanmeldingen), een selecte groep van slechts 60 bedrijven die de afgelopen 10 jaar meer dan $2,1 miljard aan kapitaal hebben opgehaald
- Actief in een markt met een geschat potentieel van €15 miljard
De propositie is in het Nederlands, en je zult daarom eerst contact hebben met de CTO. Daarna zal het gesprek door worden gezet in het Engels met de CEO.