Beschrijving onderneming:
Deze startup is dé innovatieve “social & sustainable” reis app waar je jouw trips en tips kan delen op een persoonlijke wereldmap met pins, photos en filmpjes op verschillende feeds. Een Instagram voor reizigers, met exclusieve reis functies: “Designed by travelers for travelers”. Het team heeft maandenlang bestaande succesvolle sociale apps onderzocht. Ze combineerde de meest populaire en gewilde functies met hun nieuwe app om een betere versie voor reizigers te maken.
Deze app is dé nieuwe manier voor het promoten en boeken van reizen. Boek via de reizigers die jij volgt en vertrouwd. Een percentage van de boeking gaat naar een goed doel die jij zelf uitkiest.
Sinds 2020 heeft deze startup hun MVP. In 2022 zal de startup blijven leren en bouwen. De app is live en nog in beta versie.
De Startup heeft 20.000 downloads kunnen genereren in binnen 3 maanden via een “proof of concept” Facebook ad campagne.
Het doel is om 100.000 downloads te krijgen voor eind 2022. De app is verwacht om, na dit jaar doorontwikkelen, compleet live gaan in 2023.
Proof points: – Na 3 maanden 20K downloads (tijdens Covid). Door combinatie van advertenties, Facebook-groepen, Instagram- en app store-impressies; |
Business Model:
B2C (Premium versie (geïmplementeerd), News Feed advertenties (geïmplementeerd), Hardcopy foto albums en kaarten, Non-personal data). B2B (Business accounts, boekingen, Affiliate marketing en Exclusieve advertenties). |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Incubator/accelerator
USP’s:
Deze startup focust zich eerst op het bouwen van een vertrouwelijke community van reizigers, een sociaal platform compleet gericht op vertrouwen en reizen. Daarna ontwikkelen zij op een unieke manier de winstgevende functies. Reis gerelateerde bedrijven (zoals Blogger, reis influencers, hotels, BnB’s etc.) kunnen business profielen aanmaken. Reizigers (of de bedrijven zelf) kunnen deze dan aanbevelen in de app via een post, een trip, een story e.t.c. Dé nieuwe manier van boeken voor millennials, via een vertrouwde bron. Deze startup wil in de toekomst, zodra ze invloed hebben, vooral ecologische en duurzame advertenties en accommodaties promoten en steunen. Ook willen ze de reizigers bewuster maken door duurzamere alternatieven aan te bieden en naar keuze hun C02 voetafdruk te tonen op hun profiel. |
Benodigd Kapitaal:
€100.000,- |
Investeringsbehoefte:
– App development 35%
– Hosting & maintenance 10%
– R&D 5%
– Marketing 20%
– Advertising 25%
– Salaris 5%
Sector:
Travel; Leisure
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
0 |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€204.000,-
Omzet (Prognose) maand 24 – 36:
€1.500.000,-. Deze startup focust zich in het begin op het bouwen van een gratis community. Om deze reden is er vanaf maand 24 pas een forse groei te zien in de omzet.
Huidige maandelijkse kosten:
€6.500,-
Reeds toegezegde financiering:
Er is eerder €230.000,- geïnvesteerd door de founding investor. |