Beschrijving onderneming:
In Nederland maar ook de rest van Noord-Europa zijn we bekend met flinke hoosbuien. Deze extreme regenbuien nemen toe door klimaatverandering. Door de opwarming van de aarde zal de lucht meer waterdamp bevatten, ongeveer 6 tot 7% meer waterdamp per graad opwarming. 5 miljoen woningen in Nederland, België en Duitsland hebben kans op wateroverlast bij zware regenval. Terwijl de afwateringssystemen in veel dorpen en steden niet up-to-date zijn. Deze startup ontwikkelt producten die wateroverlast voorkomen maar dan goedkoper dan hun concurrenten. De startup heeft nu 1 type waterschot ontworpen dat op vrijwel alle type deuren gezet kan worden. Op dit moment zijn er niet veel aanbieders van waterschotten, het is dan ook echt een nichemarkt waarbij het huidige aanbod erg duur is. Deze startup heeft de waterschotten op een unieke manier ontworpen en zal daarom tegen een lagere kostprijs kunnen worden geproduceerd ten opzichte van concurrenten. Hierdoor is de aanschafprijs voor een groter publiek beschikbaar. Daarnaast is deze startup de enige Nederlandse producent van universele waterschotten. Het uitbreiden van het product aanbod ten opzichte van wateroverlast zullen ze later uitbreiden.
Diverse gemeenten hebben al interesse getoond in de producten. De startup heeft pre-inschrijvingen ontvangen van verschillende gemeentes. Ze zijn bij verschillende gemeenten langs geweest om onderzoek te doen. Op dit moment laten gemeenten waterschotten maken tegen een hoge prijs of kopen ze deze voor een hoge prijs. Daarbij zijn de gemeenten niet tevreden over de werking van de waterschotten. Vanwege de hoge aanschafprijs houden de gemeenten liever de waterschotten zelf in beheer hebben en lenen ze deze vervolgens uit aan bewoners als er slecht weer aankomt. Dit kan en moet anders. Op dit moment is er één investeerder is aan boord voor €175.000,- euro. |
Business Model:
Directe verkoop van universele waterschotten aan particulieren en organisaties. |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
– 30 tot 50% goedkoper dan concurrenten; – Meerdere type deuren geschikt; – NL imago. |
Benodigd Kapitaal:
€175.000 (Totale ronde is €350.000, €175.000 is al geïnvesteerd door een investeerder) |
Investeringsbehoefte:
– €180.000,- Opstart productie – €55.000,- Inkoop materialen – €30.000,- Marketing – €85.000,- Overige kosten |
Sector:
Overige; Productie
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Ervaring:
– Ondernemer 1: meer dan 12 jaar ondernemerservaring – Ondernemer 2: engineer Civiele Techniek |
Maandelijkse omzet (huidig):
€0,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€850.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.700.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€200,-
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
€175.000,- |
Overige relevante informatie:
Tot nu is er €15.000,- privé door de ondernemers geïnvesteerd in de ontwikkeling van het product en de webshop. |