Dit bedrijf biedt een app voor aanstaande bruidsparen waarin zij de communicatie met hun gasten kunnen regelen. De app is een eigen mini-sociaal netwerk en helpt zowel het bruidspaar als de gasten om de dag nog leuker te maken. Zo biedt dit bedrijf via deze weg een manier voor het bruidspaar en de gasten om meer betrokken bij elkaar te zijn, gegevens uit te wisselen en informatie te delen.
De activiteiten van het bedrijf bestaan hoofdzakelijk uit het verder ontwikkelen van de app en het vermarkten van de app door middel van adverteren, aanwezig zijn op trouwbeurzen, en het aanbieden via andere verkoopkanalen zoals weddingplanners en trouwmagazines. Het bedrijf beheert de app en de bijbehorende infrastructuur geheel zelf. De app is 100% self-service en is een kosteloze schaalbare service afgezien van het onderhouden van de infrastructuur.
Jaarlijks zijn er zo’n 70.000 stellen die in Nederland trouwen. De vorm waarin zij hun bruiloft organiseren varieert, maar het grootste deel (~70%) organiseert een dag waarop zij tientallen tot honderden gasten uitnodigen. Uit eigen onderzoek en ervaring schat dit bedrijf de markt in Nederland op zo’n 20.000 – 30.000 bruidsparen per jaar.
Het bedrijf is opgericht in juli 2017 door zijn huidige twee eigenaren. De eerste jaren is er geen commerciële activiteit geweest omdat deze tijd nodig was voor de ontwikkeling van het concept. In juli 2020 is de app live gegaan, en werden de eerste bruiloften gefaciliteerd. Na een bescheiden begin nemen we elk jaar een verdubbeling waar van het aantal verkopen.
Klanten en omzet:
2020: 39 klanten
2021: 82 klanten
2022 (t/m oktober): 126 klanten
Omzet Q1 t/m Q3 2022: €13.000,-
Business Model:
Een bruidspaar schaft de app aan voor een bruiloft met een eenmalig bedrag.
Type klant:
B2C
USP’s:
De beste Nederlandse bruiloften-app, helemaal self-service en gepersonaliseerd voor de klant.
Gewenst type Co-founder / Partner:
Technisch en/of Commercieel
Verwachtingen van een nieuwe co-founder/partner:
Om mee te werken in het bedrijf in alle opzichten, maar met name wordt technisch inzicht en ervaring met software-ontwikkeling gevraagd. Dit hoeft niet per se fulltime, om te beginnen zou 1 of 2 dagen in de week al goed zijn. De onderneming is al winstgevend, maar een fulltime salaris zit er nog niet in.
Investering:
Ja (€50.000,- (notk))
Sector:
B2C Software, Platform, SaaS
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal huidige founders:
2
Aantal huidige werknemers:
0