Het idee voor duurzame vegetarische hondenbrokken is ontstaan in 2020. De ondernemer is een vegetariër en heeft een hond, waarmee hij tegen een probleem aanliep. De ondernemer vond het hypocriet dat hij zelf een vegetarisch alternatief nuttigt, terwijl voor de hond voeding werd gekocht waar voor 60% aan vlees in is verwerkt. De productie en consumptie van vlees heeft negatieve gevolgen voor het milieu. Na onderzoek kwam de ondernemer erachter dat de wetenschap op dit moment laat zien dat honden geen vlees nodig hebben voor een gezond leven, voor de ondernemer was het toen 1+1 = 2. Het product wordt in Nederland ontwikkeld door een partner, de marges zijn boven gemiddeld vergeleken de sector. Tevens is het product beschermd en klaar om te vermarkten met behulp van een seed investering.
Business model:
Directe online verkoop via de webshop (op basis van abonnementsmodel of losse verkoop) van duurzame vegetarische hondenbrokken in samenwerking met partners voor product/dropshipping
Type klant:
B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist
USP’s:
Disruptief product: ontwikkeld en getest op basis van eigen (beschermde) receptuur
Benodigd kapitaal:
€ 75.000,-
Investeringsbehoefte:
Online- en offline marketing en klantenservice. De ondernemers willen al het kapitaal gebruiken voor marketing, offline (guerilla) campagnes, packaging en meer. Een financieel plan en planning is beschikbaar op aanvraag.
Sector:
E-Commerce, Food, health, Impact, Productie
Bedrijfsfase:
Seed
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
0
Ervaring founders:
Verschillende succesvolle ondernemingen opgebouwd en verkocht.
Maandelijkse omzet:
€ 0,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€ 100.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€ 400.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€ 0,-
Reeds toegezegde financiering:
Geen
Overige relevante informatie:
Tijd en geld geïnvesteerd (i.e., 750 uur en circa 5000 EUR eigen vermogen) in onderzoek, productontwikkeling, packaging/branding, verkoopkanaal en het aangaan van samenwerkingsverbanden met key partners. Bereid om in navolging zonder managementfee de wereld een stukje beter te maken met de onderneming. Klaar om het product te positioneren: 100% allocatie van geïnvesteerde bedrag voor marketing en klantenservice.
Videopitch bekijken