We zijn het eerste platform in Nederland dat huisgemaakt eten en drinken online aanbiedt aan consumenten.
Wij brengen de authentieke smaak van thuis terug met een grote diversiteit aan cultuur en aanbod. Tevens een uniek aanbod wat nergens online te bestellen is. Naast huisgemaakt eten en drinken bieden we ook de traditionele restaurant maaltijdbezorging aan. De basis van het concept is behoeftes vervullen en problemen oplossen waarin de consument, horeca en bezorgers centraal staan.
Wat we doen
– Maaltijdbezorging voor Home Kitchens en Restaurants
– Faciliteren van bezorging tussen horeca en consument
Doelmarkt
Totale bereikbare markt is 18mln mensen.
De doelgroep is 18+ met de focus op jong volwassenen tussen 26 – 45 jaar.
Vooral gezinnen met een modaal tot hoger inkomen kiezen steeds meer bewust voor gezonde en gevarieerde voeding.
Om aan de behoeften van deze doelgroep te voldoen, bieden wij via Home Kitchens maaltijden vanuit huis aan die voldoen aan de wet- en regelgeving en het behoud van de kwaliteit.
Ons product bestaat uit:
– Een CMS voor Horeca om orders te kunnen verwerken en hun restaurant te beheren.
– Een platform voor de consument om maaltijden te bestellen.
– Een rider app voor het accepteren en verwerken van bezorgorders.
Probleem
– Sterke groei van thuisgemaakt eten. Er is in Nederland nog geen platform die dit aanbiedt.
– Geen tijd om te koken. Wel de wens naar homemade eten en drinken.
– Hoge commissie. 35% per bestelling bij Thuisbezorgd en UberEats.
Oplossing
– Platform aanbieden. Groeiende groep die thuis wilt verkopen kan zich gratis aansluiten.
– Koken uitbesteden. Home Kitchen maakt, wij bezorgen.
– Laagste Commissie. €4 Home Kitchen en 10% restaurants.
Opgericht: 19 juli 2021 (idee en concept)
2022
Een softwarebedrijf sloot zich aan als aandeelhouder bij ons bedrijf. Met de nieuwste technieken werden het CMS, platform en de bezorgapp ontwikkeld, getest en opgeleverd.
Eind 2022 is er een professioneel acquisitie- en supportteam samengesteld voor de aansluiting van horeca en bezorgers.
2023 livegang pilot.
We hebben veel steun en positieve signalen ontvangen van zowel horeca als consumenten.
Tijdens klant bestellingen ontdekten we obstakels en nieuwe scenario’s die snel oplost konden worden door onze interne ontwikkelteam.
Ook hebben we goed geluisterd naar gebruikersfeedback en hebben we veel learnings en optimalisaties doorgevoerd in gebruikersgemak, vormgeving en bestelprocessen.
Per juni zijn meer dan 750 bestellingen verwerkt en al 70 horeca zaken en 60 bezorgers aangesloten.