‘Make Strategy Everyone’s Everyday Job’. De missie van dit bedrijf is om business leaders te ondersteunen in hun business, om te komen tot onderscheidende, langdurige en substantiële optimalisatie in hun bedrijfsperformance. Dit doen ze door een effectieve uitvoering van alignment, het borgen van de winnende bedrijfsstrategie en zodoende een structurele, procesmatige aanpak genereren voor optimalisatie van de onderneming; van ‘Good to Great’.
Dit bedrijf is een management consultancy bedrijf dat gespecialiseerd is in Strategic Alignment Management binnen organisaties. Met haar gehele Corporate Governance 3.0 (CG3.0) portfolio ondersteunt en optimaliseert dit bedrijf interne en externe business processen. Het centrale aandachtspunt is een effectieve operationele uitvoering van de gekozen strategie met daarbij ‘De juiste medewerker op de juiste plaats’.
Door middel van een wetenschappelijk gefundeerde aanpak is het doel een geoptimaliseerde, effectieve executie van de gestelde bedrijfsstrategie.
De startup heeft tot nu to twee projecten gedaan of zijn nog in uitvoering. Tijdens de Covid periode zijn de projecten stil gelegd en worden nu weer opgestart.
Business model:
Dit bedrijf levert concultancy, product oplossingen en -toepassingen. Het betreft B2B waarbij de doelstelling is om de strategic alignment te optinmaliseren vanaf strategische plan tot en met operatie met borging in de businessprocessen. Ze hebben een productized service aanpak waarmee een maatwerkoplossing voor de klant kan worden gegenereerd.
Dit is een projectgedreven businessmodel. Gemiddelde duur project is 2 jaar met drie facturatiemomenten. Gemiddelde projectwaarde ligt tussen de €350k en €500k.
Type klant:
B2B
Gewenst type investeerder:
Venture Capitalist, Strategische investeerder, Angel investeerder
USP’s:
Deze startup heeft een unieke propositie waarin de dienstverlening een complete opslossing/toepassing biedt in optimalisatie van de gestelde bedrijfsstrategie naar de operatie, deze meetbaar maken en borgen in de businessprocessen, op basis van What, How, Why and Who. Ondersteuning/back up in Strategic Alignment know-how door business partnership met diverse universiteiten in de EU (Erasmus, ST Gallen, enkele professoren van Nyenrode).
Benodigd kapitaal:
€600.000,-
Investeringsbehoefte:
- Marketing €50.000,-;
- Aanname personeel €150.000,-;
- Ontwikkeling software en -tooling €300.000,-;
- Operational cost €100.000,-.
Verdere investeringen zullen vanuit de projectomzetten worden gegenereerd.
Sector:
B2B Software, HR, Zakelijke dienstverlening
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
1
Aantal huidige werknemers:
0
Ervaring founders:
Sinds 2006 is de founder van dit bedrijf actief in de (HRM) software automatisering en heeft zich sinds 2019 met name gespecialiseerd in strategisch alignment management consultancy met als speerpunt optimalisatie strategische business processen op een pragmatische wijze. HRM Accountability en HRM Governance in relatie met strategische business- en organisatie processen en doelstellingen.
Bij sales en implementatie van Business Intelligence Tooling, automatisering van de (HR) business processen en strategisch business development heeft deze founder ontdekt dat er een sterke behoefte is in het kunnen overbruggen van de ‘gap’ tussen de gestelde strategische bedrijfsdoelstellingen en effectiefve operatie (waar HRM onderdeel van is) om de benodigde, inhoudelijke optimalisatieslag te kunnen maken.
Maandelijkse omzet:
Tussen de €15.000,- en €21.000,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€350.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€1.500.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€8.000,-
Overige relevante informatie:
De founder heeft zelf ongeveer €60.000,- geïnvesteerd. Het businessplan kan worden opgevraagd en is na een eerste face-to-face gesprek beschikbaar.