Dit bedrijf biedt prepaid SIM only aan voor mobiele bellen, sms’en internet diensten. Deze prepaid SIM only provider focust zich op de klein mobiele data gebruikers tot 20 GB en de doelgroep die zich niet wil of kan binden aan langdurige en kostbare abonnementen en wil geen verassing factuur in de brievenbus wil ontvangen. De prepaid SIM only markt in NL omvat meer dan 5,8 miljoen gebruikers (2021 Q3). De missie van dit bedrijf is om minimaal 5% van de marktaandeel te hebben binnen drie tot vijf jaar (250.000 tot 300.000 klanten).
Een samenvatting van het bedrijf:
- Eigen platform wat maximale flexibiliteit geeft om producten en diensten te ontwikkelen zoals nu al succesvolle prepaid jaarbundel.
- Bijna 20.000 actieve gebruikers, dagelijkse toename via het verkoopkanaal op Schiphol zoals nieuwkomers en studenten die in Nederland komen studeren die moeilijk abonnementen kunnen aansluiten, ARPU €5,- tot €7 p/mnd.
- Contracten gesloten met o.a. Phonehouse, BCC, Primera, Blokker.nl, Optie1, seniorstore.nl.
- Sterke sales funnel met o.a. Lekkerland en Groszek.
- Doel: in 2025 5% marktaandeel prepaid markt (5,8 miljoen gebruikers in 2021 Q3).
- Kernwaarden: betaalbaar, betrouwbaar en bereikbaar.
Door verlies aan omzet in 2020/2021 wegens Corona is een financieringsbehoefte ontstaan. De startup tot is tot dusver gefinancierd vanuit privé en eigen bedrijf. Daarom zoekt dit bedrijf overbruggingsfinanciering om weer financieel gezond te worden, bij Vodafone een aansluiting te krijgen en om voordelen te kunnen behalen zoals een betere inkoop bij leveranciers (KPN en mogelijk Vodafone).

Business model:
Verkoop van prepaid SIM kaarten aan arbeidsmigranten, toeristen en buitenlandse studenten die geen SIM only abonnement kunnen of willen afsluiten. De prepaid SIM kaarten zijn ook geschikt voor gebruikers met een tweede telefoon, zakelijke buitenlandse bellers en ouders geen abonnement willen nemen voor hun kinderen omdat ze bang zijn onverwachte facturen.
Ze hebben een premium verkoop en promotie plaats op Schiphol om zo gemakkelijk immigranten en ook toeristen hun SIM kaarten aan te bieden.
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist, Private Equity, Adviseur
USP’s:
- Dit bedrijf is een full MVNO (Mobile Virtual Network Operator) & MVNE (Mobile Virtual Network Enabler) dat wil zeggen dat ze een eigen technische infrastructuur hebben zodat ze op elk gewenst moment hun producten kunnen aanpassen aan de wensen van de klant.
- Het bedrijf is niet afhankelijk van één Netwerk-Operator (KPN, VODAFONE, T-MOBILE), hierdoor hebben ze een sterkere onderhandelingspositie. Deze USP’s geeft dit bedrijf een behoorlijke voorsprong ten opzichte van hun directe concurrenten.
- De laagste prijs & flexibele prepaid aanbieder met producten en diensten die anderen niet kunnen aanbieden. Voorbeeld is de nu al gewilde prepaid jaarbundel.
Benodigd kapitaal:
€500.000,- (minimale tickets van €10.000,-)
Investeringsbehoefte:
– €460.000,- Overbrugging financiering (opgelopen kleine crediteuren bedragen (in de tijd van Corona)).
– €40.000,- 1% aandeel terug kopen.
Sector:
Consumentengoederen, E-Commerce, Media, Reclame & Communicatie
Bedrijfsfase:
Volwassen
Aantal founders:
3
Aantal huidige werknemers:
6 FTE
Ervaring founders:
De eerste founder die 89% van het bedrijf bezit heeft, heeft meer dan 22 jaar ervaring in Telecombranche (Telfort, Lyca en Lebara) en is met dit bedrijf sinds 2016 in België en januari 2020 in Nederland. De andere founders (later ingekocht) hebben ook veel ervaring in Telecombranche (meer dan 25 jaar, waarvan 12 jaar bij Lebara).
Maandelijkse omzet:
€100.000,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€1.500.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€2.250.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€105.000,-
Overige financiële informatie:
De ondernemers staat open voor meerdere investeringsmogelijkheden. Ze geven aan dat op de investering 20% rendement per jaar wordt verwacht, dus een verdubbeling over 5 jaar. Mogelijk een lening met onderpand van aandelen met vast 20% rendement per jaar.