Deze startup biedt als eerste de gezondheidsvoordelen van extra vergine olijfolie in eigentijdse shot vorm (gepatenteerd). Door dagelijks deze shot te drinken verbeter je je gezondheid zonder dat je je levensstijl ingrijpend hoeft te veranderen.
De samenwerking in het kort:
- Investering gevraagd voor validatie, vervolgmarketing en productie, kennis inbreng is altijd welkom
- Startup geleid door een ervaren ondernemer
- Missie: een bijdrage leveren aan een gezondere wereld met de gezondheidsvoordelen van extra vergine olijfolie
Gezonde Olijfshot die voldoet aan gezondheidsclaims van de EFSA (European Food Safety Authority) én de FDA (U.S. Food and Drug Administration)
Een dagelijks olijfshot met twee gezondheidsclaims:
- Draagt bij aan de instandhouding van goede cholesterolgehalten (bevat hart gezonde vetten)
- Beschermt je lichaam tegen ontstekingen en oxidatieve schade* (gezond, vitaal en met weinig rimpels oud worden)
*Bij dagelijkse inname volgens de EFSA
Een bijdrage leveren aan een gezondere wereld met extra vergine olijfolie
Een groeiende groep mensen is zich steeds meer bewust van de relatie tussen voeding en gezondheid. Zij willen graag hun gezondheid verbeteren maar zijn niet altijd in staat hun levensstijl dan wel eetpatroon daarvoor aan te passen.
Missie
De hele wereld te laten profiteren van de gezondheidsvoordelen van extra vergine olijfolie.
Belofte: een gezonder leven door de kracht van olijfolie
Van een niche naar mainstream, laagdrempelig en gemakkelijk
Van Europa naar Amerika met de juiste strategische partners
Met hun producten willen ze de wereldmarkt gaan bedienen te beginnen in Nederland. Hiertoe zullen ze strategische partnerschappen en distributie samenwerkingen aangaan. Op dit moment maakt de startup de shots nog zelf in kleine aantallen. Potentiële productiepartners staan opgelijnd voor verdere opschaling.
De startup heeft samenwerkingen met de Van Hall Larenstein Hogeschool in Leeuwarden en andere partnerships voor marketing/branding en webcampagnes, logistiek en verkoop.
Klinisch onderzoek
Tevens heeft men een klinisch onderzoek in voorbereiding waarbij de gezondheidsvoordelen nog eens expliciet van de olijfshot worden aangetoond. Dit maakt de business case nog sterker, vooral richting Hartstichtingen en andere officiële gezondheidsinstanties.


Business model:
Het aanbod:
- Gezondheidsvoordelen van extra vergine olijfolie (evoo) voor iedereen, voor het eerst in een unieke hedendaagse drinkbare shot (60% brutomarge).
- Het ontwikkelen, maken en verkopen van unieke en kansrijke van evoo afgeleide producten met bijbehorende gezondheidsvoordelen.
Verkoop via:
- Speciaalzaken, foodservice, pharma, supermarkt
- E-commerce: webshop, derden platform, subscription model
Type klant:
B2B; B2C
Gewenst type investeerder:
Angel Investor, Venture Capitalist
USP’s:
Voor meerdere product markt combinaties in verschillende doelgroepen
- Gezonder leven algemeen
- Afvallen
- Koolhydraatarm
- KETO
- Hart- en bloedvaten (cholesterol, bloeddruk)
- Vegan, bio
- Anti kater
- Ontstekingsremmend
- Gezond tussendoortje
Er is geen vergelijkbaar product te verkrijgen. Deze shot is dan ook uniek. Er zijn wel indirecte concurrenten waar ze mee te maken hebben. Zij richten zich met hun drankjes op dezelfde consument als waar deze startup zich richt. Voor de shot van deze startup is een Europees patent verleend dat is geregistreerd in acht Europese landen. Andere landen (VS, China) zijn nog pending.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de inmiddels veel verkochte gembershot voldoet deze shot aan twee EFSA/FDA gezondheidsclaims. Eenvoudig je gezondheid verbeteren. Beter voor jezelf.
Benodigd kapitaal:
€200.000,-
Investeringsbehoefte:
Customer Discovery
Stap 1: Marktvalidatie/Pre-Seed (€25k)
Daarna:
- Intensiveren Sales en Marketing (€75k)
- Schalen productie en operations (€70k)
- Optimaliseren e-commerce (€30k)
Sector:
Consumentengoederen; E-Commerce; Food; Retail, Health
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
2
Over het team:
CEO & founder:
In 1996 nam hij de stap naar zelfstandig ondernemerschap. De ervaring die hij gedurende tientallen jaren opdeed vormde hem tot een erevaren entrepreneur op het gebied van zowel B2C als B2B. Gedurende zijn carrière heeft deze founder ervaring opgedaan in de retail maar ook kansen en mogelijkheden benut die door de opkomst van het internet zijn ontstaan.
CCO & co-founder:
Zelf ook ondernemer geweest en commercieel in hart en nieren. In staat om met niets te beginnen en te starten met bouwen. Ervaren op divers gebied, maar vooral (inter) nationale verkoop en relatie onderhoud. Opent deuren die voor een ander gesloten blijven. Houdt ook van aanpakken en is een echte doorzetter.
Verder bestaat het team uit personen die zich bezighouden met productie, technisch support en backoffice.
(Huidige) maandelijkse omzet:
€0,- (echter is er €3500 omzet gedraaid in de proefperiode)
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€220.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€1.800.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€5.000,-
Reeds toegezegde financiering:
Er lopen gesprekken met twee informals die samen acteren.
Overige relevante informatie:
Er is €800.000,- door 2 investeerders geïnvesteerd, €75.000,- d.m.v. crowdfunding en €30.000,- opgehaald in een pre-seed ronde door een BOM/part. Hiervoor hebben de founders ook zelf €100.000,- in de onderneming gestoken.