Beschrijving onderneming:
Deze startup heeft als missie om mensen optimaal te kunnen laten presteren door het aanbieden van een functionele koffie met vitamines en superfoods. Geen ongezonde energiedranken, maar een Fairtrade koffie aangevuld met essentiële vitamines en krachtige superfoods die bijdragen aan je energie- en focus levels. Het team bestaat uit 2 jonge ondernemers (beiden 26 jaar) die beiden na het afronden van hun studie vanuit een passie voor sport, voeding, gezondheid en fitness een eigen onderneming zijn gestart. Sinds 3 maanden is het eerste product, de Energy/Focus blend op de markt. |
Business Model:
Het B2C model bestaat uit een eigen online verkoopkanaal. Het verdienmodel is volledig gericht op de meerprijs (marge) die zij kunnen vragen op het product doordat zij een bijdrage leveren aan de gezondheid van het individu. Hun doel is om begin maart ’21 live te gaan met een abonnementsvorm. |
Type klant:
De B2C doelgroep bestaat uit zogeheten achievers. Mensen die net wat meer uit hun dag willen halen om optimaal te presteren op werk, tijdens studie of met sport. Bij B2B richt de startup zich op samenwerkingen met sportscholen, online retail platforms en kleinere winkelketens. |
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
1. Jong en gepassioneerd team met een achtergrond in marketing, communicatie, sales en bedrijfskunde 2. Eerste op de Nederlandse markt 3. Sterke focus op duurzaamheid |
Benodigd Kapitaal:
€150.000,- |
Investeringsbehoefte:
1. Ontwikkeling nieuwe blends (€25.000,-) 2. Online sales funnel (€25.000,-) 3. Loonkosten (€50.000,-) 4. Operations (€50.000,-) |
Sector:
Food
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€2.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€450.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€1.150,-
Reeds toegezegde financiering:
N.V.T. |
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
N.V.T. |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
N.V.T. |
Overige relevante informatie:
De ondernemers zijn op zoek naar de kennis en financiële middelen om de voorsprong op de Nederlandse markt te vergroten, de merkpositionering te verstevigen en de startup verder uit te bouwen. Ze zijn daarbij voornamelijk geholpen met kennis en ervaring op het gebied van online marketing, e-commerce en food retail. |