Binnen de huisdierenbranche ging in 2021 ruim 21.8 miljard euro omzet naar alleen dierenvoeding en aanverwante diensten. Deze markt groeit jaarlijks met ruim 4%. Binnen de EU zijn 88 miljoen huishoudens met minimaal 1 huisdier met verschillende behoeften naast voeding.
c
Deze startup richt zich op het samenbrengen van vraag en aanbod binnen de huisdierenbranche in de breedst mogelijke zin voor verschillende producten en diensten. Hiervoor zet deze startup verschillende kanalen in die samen een groep van elkaar versterkende diensten moet vormen waaronder een reeds ontwikkelde mobiele app die oppassers en huisdieren-eigenaren met elkaar verbindt. Deze app is sinds maart 2022 beschikbaar in Google Play en de App Store.
c
Daarnaast beschikt deze startup over een platform waarop dierenartsen gevonden kunnen worden en met elkaar worden vergeleken. Dit platform gaat de onderneming dupliceren voor andere huisdier-gerelateerde vraagstukken als trimsalons, voedingswinkels en andere specifiek heden in dezelfde branche. Zowel de mobiele app als het vergelijkingsplatform zijn voltooid en in productie. Dit platform heeft al 32.000 pageviews en ruim 16.000 unieke bezoekers per maand
c
Het doel is om de doelgroep met huisdieren maximaal te ondersteunen en te bereiken.
Business model:
Deze onderneming streeft ernaar de go-to-place te worden voor alles dat gerelateerd is aan huisdieren. De data die de startup hiermee verzameld worden ingezet om binnen deze niche de best mogelijke kansen te bieden voor advertising en affiliate marketing. De ambitie is om, met de start die reeds gemaakt is, tot een partnernetwerk uit te groeien waarin verschillende organisaties hun markt nog beter kunnen bedienen. De inkomsten worden uit verschillende kanalen op verschillende manieren gegenereerd. Denk daarbij aan een fee voor het gebruik van de mobile app, maar ook aan affiliate marketing en advertisement-opbrengsten.
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist
USP’s:
Deze startup zorgt voor een nieuwe manier van kijken en zakendoen in de huisdierenbranche; meer transparantie, geld verdienen mét elkaar in plaats van alleen áán elkaar en dit door middel van data, techniek en het creëren van een partner ecosysteem.
c
De mobile app en het vergelijkingsplatform zijn zo opgezet dat zij snel op te schalen zijn en dupliceerbaar zodat zij over verschillende
landen kunnen worden geïmplementeerd. Daarnaast is de opzet van het model in de mobile app compliant aan de laatste wet- en regelgeving omtrent de diensteneconomie.
c
De onderneming heeft dit volledig bootstrapped opgebouwd met een dedicated team in de afgelopen 1.5 jaar en heeft daardoor de mogelijkheid met de juiste funding direct door te groeien zonder dat eerst uitgebreid ontwikkelwerk hoeft plaats te vinden. Er zit dan ook geen extern geld in de onderneming.
Benodigd kapitaal:
€695.000,-
Investeringsbehoefte:
- Development €280.000,-
- Marketing €120.000,-
- Nieuw personeel €120.000,-
- Operations €175.000,-
Sector:
Consumentengoederen, E-Commerce, Media, Reclame & Communicatie, Retail, SaaS
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
4
Aantal huidige werknemers:
0
Ervaring founders:
Het founding team binnen dit bedrijf bestaat uit personen met verschillende achtergronden en ervaringen.
CEO: 20 jaar ervaring als verantwoordelijke voor strategic partnerships en products, waarvan 6 jaar als ondernemer.
CTO founder: ruim 20 jaar ervaring in software development waarvan de laatste 5 jaar als ondernemer.
Chief Marketing: ruim 20 jaar ervaring als ondernemer in online marketing en e-commerce.
Chief Operations: 19 jaar ervaring als business consultant, projectmanager in startups waarvan de laatste 5 jaar als ondernemer.
Maandelijkse omzet:
€250,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€9.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€1.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€1.200,-
Overige relevante informatie:
Huidige maandelijkse kosten zijn puur de kosten voor zaken als servers, hosting, kantoor, administratie.