Ruimte geven voor meer bewegingsvrijheid tijdens het werk m.b.v. een nieuw product: schouder-telefoonhouder voor videobellen in de buitenlucht. Werkgevers kunnen hun werknemers hiermee motiveren om meer buiten te werken en het werken te combineren met lichte lichamelijke inspanningen (b.v. walking meetings). De houder kan ook gebruikt worden tijdens het koken, huishouden, notities maken, muziek maken, en veel meer.
Benodigd Kapitaal:
€ 50.000,- netwerk en kennis in productie en verkoop van telefoon-accessoires.
Sector:
Mobility; E-Commerce
In welke fase bevindt de organisatie zich?
Seed
Omzet (Historisch & Prognose):
n.v.t.
Aantal founders:
1
Aantal werknemers:
1-5
Gewenst type investeerder:
Kennis & Netwerk, financiering van prototype en eerste productie product
Overige relevante informatie:
Het nieuwe werken (vanuit huis) heeft voor vele grote bedrijven nieuwe uitdagingen gecreëerd. Een van deze uitdagingen is het toegenomen sedentaire gedrag van werknemers, wat resulteert in verminderde mentale en fysieke gezondheid. Walking meetings zijn een populair concept binnen grote techbedrijven (en wellicht ook kleinere bedrijfjes), omdat het de focus en creativiteit kan bevorderen, en mensen kan helpen om meer te bewegen gedurende de dag. Deze factoren staan positief gekoppeld aan de mentale gezondheid. Wij kunnen meer werknemers laten profiteren van meer flexibiliteit tijdens het thuiswerken door een product op de markt te brengen dat ideaal is voor walking meetings. Er is een product op de markt dat gebruikt van worden voor walking meetings, echter zou het doorontwikkeld moeten worden om volledig aan te sluiten bij de doelstellingen. De volgende dingen zou ik graag willen verbeteren: 1) Stabiliteit van de houder (en het beeld) bevorderen door met stabieler materiaal te werken en eventueel een tegengewichtje aan de achterkant te plaatsen (denk bijv. aan de IPhone stabilizer functionaliteit). 2) Plastic materiaal vervangen door duurzaam (gerecycled) materiaal. 3) Toevoegen van een powerbank, zodat je nooit meer zonder batterij zit als je buiten aan het videobellen bent. Dit kan B2C worden verkocht, maar ik denk dat je met B2B een nog veel interessanter markt te pakken hebt. Grote bedrijven kunnen dit aanschaffen en als gift aan hun werknemers uit delen, en hier meteen de boodschap uitdragen dat mentale en fysieke gezondheid van de werknemers belangrijk voor hen is en ze moeite willen doen om dit te bevorderen. Ik ken een bedrijf dat iets vergelijkbaars heeft gedaan, maar dan met een selfiestick. Dit geeft aan dat er vraag naar is. Wat ik zoek in een investeerder: 1) De kennis en het netwerk om het product door te ontwikkelen en aan te bieden aan grote (en kleinere) bedrijven 2) Investeerders kapitaal voor een prototype van het verbeterde product en eventueel eerste oplage Ik hoop dat we hiermee de mentale en fysieke gezondheid van de thuiswerkers samen kunnen bevorderen! |
