Deze partij zoekt kapitaal voor een internationale groothandel die een nieuw condoommerk heeft gelanceerd in NL. Eén van de oprichters is commercieel directeur geweest van het condoom merk Durex.
Het condoom merk profileert zich als sociaal bewust waarbij voor elke verkochte condoom er ook één wordt gedoneerd aan onder meer hulporganisaties in binnen- en buitenland. Zo is er in NL een samenwerking gestart met het aidsfonds en in de UK met Brook en een aantal andere landen (Estland/Griekenland) met het AHF
Na een jaar van voorbereiding zijn de activiteiten formeel dit jaar gestart. De opstart, inkoop van voorraad en het lanceren van het merk in NL is gefinancierd door middel van investeringskapitaal (€200.000,-). Om de volgende stappen te kunnen zetten moet €150.000,- geïnvesteerd worden in met name marketing, hiervan is €50.000,- bestemd voor NL en €100.000,- voor de UK markt.
De startup is sinds oktober “live” gegaan met de website en in november hebben ze een omzet van 500 EUR gegenereerd. De verwachting is (mede door een social media advertisement campagne) dat ze in de komende maanden 7.000 EUR gaan omzetten.
Business model:
Het bedrijf verkoopt aan Retail (fysiek en online winkels) en (online) direct aan consumenten. De marges in B2C zijn 94,23% en de marge op de retail is 50,14%
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Private Equity
USP’s:
Dit is het enige condoom met een sociale engagement!
Benodigd kapitaal:
€150.000,-
Investeringsbehoefte:
100% Marketing budget
- voor NL €50.000,-
- voor de UK €100.000,-
Sector:
Groothandel, Health, Retail, Impact
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
0
Ervaring founders:
Het founding team heeft jaren ervaring in de Branche. Eén van de oprichters is commercieel directeur geweest van het condoommerk Durex. De andere oprichter is commercieel directeur geweest van een internationaal uitzendbureau.
Maandelijkse omzet:
€7.500,-
Omzet (prognose) komende 12 maanden:
€750.000,-
Omzet (prognose) maand 13-24:
€1.499.971,-
Huidige maandelijkse kosten:
€10.000,-
Overige relevante informatie:
Na een jaar van voorbereiding zijn de activiteiten formeel dit jaar gestart. De opstart, inkoop van voorraad en het lanceren van het merk in NL is gefinancierd door middel van investeringskapitaal (€200.000,-).