Nieuw sociaal bewust condoom merk

29 november 2022

Deze partij zoekt kapitaal voor een internationale groothandel die een nieuw condoommerk heeft gelanceerd in NL. Eén van de oprichters is commercieel directeur geweest van het condoom merk Durex.

Het condoom merk profileert zich als sociaal bewust waarbij voor elke verkochte condoom er ook één wordt gedoneerd aan onder meer hulporganisaties in binnen- en buitenland. Zo is er in NL een samenwerking gestart met het aidsfonds en in de UK met Brook en een aantal andere landen (Estland/Griekenland) met het AHF

Na een jaar van voorbereiding zijn de activiteiten formeel dit jaar gestart. De opstart, inkoop van voorraad en het lanceren van het merk in NL is gefinancierd door middel van investeringskapitaal (€200.000,-). Om de volgende stappen te kunnen zetten moet €150.000,- geïnvesteerd worden in met name marketing, hiervan is €50.000,- bestemd voor NL en €100.000,- voor de UK markt.

De startup is sinds oktober “live” gegaan met de website en in november hebben ze een omzet van 500 EUR gegenereerd. De verwachting is (mede door een social media advertisement campagne) dat ze in de komende maanden 7.000 EUR gaan omzetten.

Business model:

Het bedrijf verkoopt aan Retail (fysiek en online winkels) en (online) direct aan consumenten. De marges in B2C zijn 94,23% en de marge op de retail is 50,14%

Type klant:

B2B & B2C

Gewenst type investeerder:

Angel investor, Private Equity

USP’s:

Dit is het enige condoom met een sociale engagement!

Benodigd kapitaal:

€150.000,-

Investeringsbehoefte:

100% Marketing budget

  • voor NL €50.000,-
  • voor de UK €100.000,-

Sector:

Groothandel, Health, Retail, Impact

Bedrijfsfase:

Early Growth

Aantal founders:

2

Aantal huidige werknemers:

0

Ervaring founders:

Het founding team heeft jaren ervaring in de Branche. Eén van de oprichters is commercieel directeur geweest van het condoommerk Durex. De andere oprichter is commercieel directeur geweest van een internationaal uitzendbureau.

Maandelijkse omzet:

€7.500,-

Omzet (prognose) komende 12 maanden:

€750.000,-

Omzet (prognose) maand 13-24:

€1.499.971,-

Huidige maandelijkse kosten:

€10.000,-

Overige relevante informatie:

Na een jaar van voorbereiding zijn de activiteiten formeel dit jaar gestart. De opstart, inkoop van voorraad en het lanceren van het merk in NL is gefinancierd door middel van investeringskapitaal (€200.000,-).

"*" geeft vereiste velden aan

Interesse? Wij verbinden je graag!

Naam*

Volg ons

Recente plaatsingen

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.


Deze partij zoekt kapitaal voor een internationale groothandel die een nieuw condoommerk heeft gelanceerd in NL. Eén van de oprichters is commercieel directeur geweest van het condoom merk Durex.

Het condoom merk profileert zich als sociaal bewust waarbij voor elke verkochte condoom er ook één wordt gedoneerd aan onder meer hulporganisaties in binnen- en buitenland. Zo is er in NL een samenwerking gestart met het aidsfonds en in de UK met Brook en een aantal andere landen (Estland/Griekenland) met het AHF

Na een jaar van voorbereiding zijn de activiteiten formeel dit jaar gestart. De opstart, inkoop van voorraad en het lanceren van het merk in NL is gefinancierd door middel van investeringskapitaal (€200.000,-). Om de volgende stappen te kunnen zetten moet €150.000,- geïnvesteerd worden in met name marketing, hiervan is €50.000,- bestemd voor NL en €100.000,- voor de UK markt.

De startup is sinds oktober “live” gegaan met de website en in november hebben ze een omzet van 500 EUR gegenereerd. De verwachting is (mede door een social media advertisement campagne) dat ze in de komende maanden 7.000 EUR gaan omzetten.

Business model:

Het bedrijf verkoopt aan Retail (fysiek en online winkels) en (online) direct aan consumenten. De marges in B2C zijn 94,23% en de marge op de retail is 50,14%

Type klant:

B2B & B2C

Gewenst type investeerder(s):

Angel investor, Private Equity

USP’s:

Dit is het enige condoom met een sociale engagement!

Benodigd kapitaal:

€150.000,-

Investeringsbehoefte:

100% Marketing budget voor NL €50.000,- voor de UK €100.000,-

Sector:

Groothandel, Health, Retail, Impact

Bedrijfsfase:

Early Growth

Aantal founders:

2

Aantal huidige werknemers:

0

Ervaring founder(s):

Het founding team heeft jaren ervaring in de Branche. Eén van de oprichters is commercieel directeur geweest van het condoommerk Durex. De andere oprichter is commercieel directeur geweest van een internationaal uitzendbureau.

Maandelijkse omzet:

€7.500,-

Omzet (prognose) komende 12 maanden:

€750.000,-

Omzet (prognose) maand 13 – 24:

€1.499.971,-

Maandelijkse kosten:

€10.000,-

Overige relevante informatie:

Na een jaar van voorbereiding zijn de activiteiten formeel dit jaar gestart. De opstart, inkoop van voorraad en het lanceren van het merk in NL is gefinancierd door middel van investeringskapitaal (€200.000,-).

"*" geeft vereiste velden aan

Interesse? Wij verbinden je graag!

Naam*

Volg ons

Recente plaatsingen

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief om periodiek op de hoogte te blijven van het aanbod op ons platform.


Andere interessante plaatsingen

Investeren in kleine bedrijven

Investeren in kleine bedrijven

Investeren in kleine bedrijven Wij maken dé perfecte match met jouw expertise en investeringswens. Door jou te...

Over Venture Capital

Venture Capital verbindt investeerders met organisaties die op zoek zijn naar kapitaal. Hierdoor onderstaan kansen tot groei en nieuwe innovaties.

Bellen:

Tel: 030-300.32.27

Mailen:

info@venturecapital.nl 

Bezoeken:

Vredehofstraat 1, 3761 HA Soest

Design by SDG Works

Scan de code