Beschrijving onderneming:
Deze startup is een online ‘expert knowledge marketplace’. Zij matchen klanten op zoek naar directe, diepgaande marktkennis en expertise aan industry experts voor betaalde telefoon/video interviews. Experts (vaak profiel van C-level executives) delen middels ons platform op een veilige (compliant) manier kennis met de klanten en krijgen hier een goede vergoeding voor. Het platform is sinds 3 maanden in MVP live en inmiddels is er al goede tractie. Honderden experts hebben zich al aangemeld (met vrijwel nul marketing spend) en wordt het platform al gebruikt door relevante klanten (hele NL team van PwC gebruikt het platform in pilot nu en inmiddels al begrepen dat ze een jaarcontract willen), evenzo GIMV (private equity) en verschillende andere klantgroepen weten deze startup al te vinden. |
Business Model:
Het platform is (nu nog alleen) pay-per-use waarbij er 20% platform fee wordt gerekend bovenop het expert uurtarief. Binnenkort wordt er een subscription model uitgerold met features die aansluiten bij de behoefte van recurring-users (team en enterprise functionaliteiten). Additionele betaalde services zoals ‘call transcripts’ worden ook aangeboden. |
Type klant:
B2B. klanten zijn private equity, (strategy) consulting companies, grote en middelgrote corporates. |
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
Altijd beschikking over een ruime keuze van individuele experts met subject-matter expertise, on-demand geleverd en gevalideerd op relevante kennis en ervaring. De technologie heeft inmiddels al bewezen 1) altijd te kunnen leveren, 2) voor kostprijs minder dan 50% van ‘traditionele expert netwerken’ , 3) met een ruimere keuze aan experts en 4) een bereik in alle sectoren en wereldwijd. Hiermee is deze startup nu al competitief met de global leading expert networks (GLG, Thirdbridge, Guidepoint). Binnenkort zal het bedrijf nog een stap verder gaan en hun netwerk openbaar beschikbaar maken waarmee zij absoluut disruptief zijn en voordelen genieten van SEO (vindbaarheid), direct-fix (direct search, select, book), en schaalbaarheid (alles geautomatiseerd). |
Benodigd Kapitaal:
€100.000,- |
Investeringsbehoefte:
Product development (+1 developer) & marketing. De totale kapitaalbehoefte is €250.000,-waarvan €150.000,- al secured is. |
Sector:
B2B Software; ICT; Zakelijke dienstverlening; Platform
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€1.000-€2.0000 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€380.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€7.260.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€25.000,-
Reeds toegezegde financiering:
€150.000 bancaire Innovatie Lening bij minimaal €100.000 equity |
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Nee |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Ja. De financieringsbehoefte van €250.000,- geeft de runway van 12 maanden op ‘low budget’. Voorkeur heeft het om nog een additionele ronde te doen om groeipad in te zetten. |
Overige relevante informatie:
Sterk founding team – CTO met +13 jaar ervaring als full-stack developer en CEO met +13 jaar ervaring in strategy consulting, ex-eBay en ondernemer. Het platform heeft potentie om een ‘serious bite’ te kunnen nemen van de multi-billion expert network industry omdat het product disruptief is door 1) technologische schaalbaarheid, 2) user-experience, 3) transparantie en 4) unbeatable price-point. |