Deze impact foodstartup maakt pasta die voor 50% bestaat uit groente. Er wordt gebruik gemaakt van groenten die zijn overgeproduceerd en anders weggegooid zouden worden, zo wordt er een slag geslagen tegen voedselverspilling. De startup produceert de pasta zelf en heeft de ambitie om in de toekomst naast pasta ook andere functional foods te maken.
De startup verkoopt de diverse verschillende soorten pasta, welke allen zijn gemaakt op groentebasis en met spelt.
Deze pasta’s worden verkocht via de eigen website, foodservice bedrijven en via diverse on- en offline retailers in Nederland en het buitenland. Klanten zijn o.a. Albert Heijn, Jumbo, Crisp, Gorillas en Pieter pot. Men ligt al in +/- 1500 winkels in Nederland.
De onderneming staat aan de vooravond van een snelle (internationale) groei en zoekt hierom naar groeikapitaal. Het liefst van een investeerder met kennis van retail en food.
Business Model:
Verkoop van pasta aan foodservice, retail en direct aan de consument. |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Venture Capitalist
USP’s:
– De bite en eetervaring van de beste Italiaanse pasta en de gezondheidsvoordelen van groente; – Er wordt gebruik gemaakt van een eigen software om de reststromen in de keten te identificeren; – Uniek product; – Sterk management team; – De startup heeft een sterk merk; – Gezonde marge.
|
Benodigd Kapitaal:
€150.000,- (De totale ronde was €1.200.000,-, echter is €1.050.000,- is reeds al voldaan.) |
Investeringsbehoefte:
– Marketing (met name retailmarketing) – Uitbreiding productiemachines – Team uitbreiding. |
Sector:
B2B Software, Food, Impact
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
5-25
Ervaring:
Founder 1 heeft een verleden bij beursgenoteerde food- en mediamultinationals, heeft ervaring als consultant en werkt momenteel als commercieel directeur. Deze founder heeft een passie voor impact, voedsel en retail. Founder 2 heeft ervaring in het bankwezen en een eigen venture builder. Deze founder dient als algemeen directeur. |
Maandelijkse omzet (huidig):
€60.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
>€1.000.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€4.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€40.000,- (Overhead)
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
Momenteel in gesprek met verschillende partijen. Toezeggingen van enkele angels en de Rabobank. |
Overige relevante informatie:
€180.000,- gefinancierd door crowdfunding De onderneming heeft reeds diverse prijzen gewonnen en is genomineerd voor startup van het jaar 2022. |
Videopitch bekijken