Dit bedrijf heeft het eerste travel planning platform ontwikkelt die de brug slaat tussen influencers & reizigers. Zij noemen zichzelf de Pinterest binnen de reisbranche. Wanneer je een reis boekt, moet er rekening worden gehouden met meerdere facetten, zoals transport en verblijf. Ook zaken als bezienswaardigheden en de snelste wegen moeten worden onderzocht. Op dit platform kun je al deze zaken in één tool overzichtelijk maken. Allereerst plan je de trip in door de periode en de bestemmingen in te vullen. Vervolgens wordt er een route voor je uitgestippeld van bestemming naar bestemming, welke je zelf kan aanpassen naar eigen wens. Het aantal nachten per bestemming, het type transport en een to-do-lijst kunnen ook worden ingevoerd in hetzelfde plan. Wanneer alle facetten zijn ingevuld, houd je een overzichtelijk reisplan over met een berekende totaalprijs. Deze prijzen kunnen in verschillende valuta worden weergegeven. Influencers en reizigers worden verbonden door influencers innovatieve tools te geven om de mooie content te maken. Zij gebruiken het platform om een reis te maken en uploaden hierna hun content om anderen te inspireren. Het platform heeft al duizenden gebruikers wereldwijd en groeit organisch met meer dan 10% per week vanaf november 2021. Het platform is door de founders zelf ontwikkeld. De doelgroep bestond eerst uit jongeren die backpacken. Echter zien de founders dat ook veel ouderen het platform juist gebruiken om hun volledige reis uit te stippelen. De gebruikersvriendelijkheid speelt hierin een rol.
|
Business Model:
Het bedrijf verdient nu geld via affiliate marketing; gemiddeld 5% over de gehele boekingskosten. Dit doen ze door affiliate links naar booking.com, hostelworld, viator en andere bookingwebsites te plaatsten, in een vorm dat mensen dit niet als marketing ervaren. Er is een click to conversie ratio van 10% (wat erg hoog is). Op lange termijn zien zij een enorme opportunity in het samenwerken met agencies en het voeren van targeted advertising. |
Type klant:
B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
Buiten dat zij de meest gebruiksvriendelijke planner hebben gebouwd, onderscheiden zij zich door te focussen op software in plaats van content. Veel spelers in deze markt concurreren zich suf op het cureren van de beste content. Deze organisatie maakt gebruik van de bestaande (& groeiende) content online, om op een ‘lean’ manier veel sneller te groeien dan de concurrenten. |
Benodigd Kapitaal:
€300.000,- |
Investeringsbehoefte:
Voor 1 jaar: – €60.000,- Marketeer – €80.000,- Extra developer (niet meteen nodig en wellicht part-time) – €120.000,- Founder salaries (3 x 40) – €40.000,- Marketing stunts/Legal/Office space |
Sector:
B2C Software; Travel; Leisure; Platform
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
3
Aantal huidige werknemers:
1-5
Ervaring:
Dit founding team heeft 15 jaar gecombineerde ervaring in het neerzetten van Software oplossingen. Daarnaast hebben 2 van de 3 founders hebben al eerder ondernemingen gehad. Het team is extreem compatible team door: Design/Front-end + Back-End/Dev ops + Commercie/Business development te combineren. De founders hebben al jaren samengewerkt in de ING incubator en weten dus precies waar ze van op aan kunnen bij elkaar. |
Maandelijkse omzet (huidig):
€400,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€40.000,- |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€460.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€150,-
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
€100.000,- |
Overige relevante informatie:
De founders hebben alle capaciteit en skills in het team om te bouwen wat ze willen, dus het eigen geld is nu puur naar legal fees + hosting subscriptions gegaan; zo’n €1500,- per persoon. Alle aandelen zijn in nog van de founders en het gehele platform is part-time opgezet. Dit wijst er op dat het team snel kan schakelen en zeer effectief te werk kan gaan. De huidige ronde wordt via SAFE opgehaald. |
Videopitch bekijken