Beschrijving onderneming:
Deze scale-up is marktleider in de Nederlandse en Belgische reisgidsenmarkt en heeft zijn online activiteiten onder hun merknaam nu apart ondergebracht om sneller te kunnen groeien. Het bestaande platform en de app moeten nu verder ontwikkeld worden. Ze hebben ruim 1 mio. online bezoekers per jaar. De scale-up biedt eigen relevante en unieke city content gecombineerd met relevante partnercontent aan. Om het plannen van een stedentrip minder complex en tijdrovend te maken, willen zij een unieke manier van online plannen van stedentrips ontwikkelen. Een persoonlijke en uniek citytrip-plan is voor iedereen straks toegankelijk. Er wordt gebruik gemaakt van twee soorten content. De redactionele content over steden ontvangt het bedrijf middels een licentie. De tweede soort content is van partners zoals Booking.com. Deze content halen ze middels een API op bij de partner. Inmiddels experimenteren ze ook om met hotels rechtstreeks te communiceren. De oprichtingsdatum van de online bv is juli 2020, de onlineactiviteiten bestaan echter al 3 jaar. |
Business Model:
Affiliate model met derden partijen (zoals booking.com of rechtsreeks met hotels of tickets etc.) en eigen content verkoop (ook in abbonementsvorm) zowel via de app als in de webshop. |
Type klant:
Voornamelijk B2C |
Gewenst type investeerder:
Angel investor
USP’s:
Marktleider in Nederland en België met hun merk: – 94.000 profielen; – Uniek marketing kanaal namelijk ook via de stedengidsen; – Aanwezig in 50 steden met locals; – Bouwen van een nieuw ecosyteem zonder legacy. |
Benodigd Kapitaal:
€225.000,-
Investeringsbehoefte:
De totale behoefte is nodig voor investeringen in het nieuwe ecosysteem en het algoritme (€180.000,-) en in personeel (€270.000,- / 6FTE). Een state of the art ecosysteem (app en web) is nodig om groei te realiseren en nieuwe product/markt combinaties te introduceren.
In de eerste ronde is €450.000,- nodig, waarvan €225.000,- reeds commited is door een angel investor. Daarna is een optie op de vervolginvestering in 2022 van €800.000,- (of een gedeelte daarvan) mogelijk.
Sector:
Deep Tech; Travel; Platform
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
3
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse Omzet (huidig):
Pre-COVID was dat €20.000,- (jan-feb 2020), nu €5.000,- – €6.000,- (omzet op hotelboekingen en ticketfees vrijwel geheel weggevallen tijdens de lockdowns). Deze maandelijkse huidige omzet betreft de online omzet. |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€240.000,- (gebaseerd op begin herstel van de Europese stedentripmarkt vanaf Q4 2021) |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€775.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€14.000,-
Reeds toegezegde financiering:
€225.000,- convertible note optie op 1e financieringsronde van €450.000 |
Is er door de ondernemers reeds een investering opgehaald bij derden voor de betreffende onderneming?:
Nee |
Wordt er binnen 24 maanden nog een vervolginvestering verwacht?:
Ja |