Deze award winnende (2022) onderneming biedt, als eerste in Europa, een privacy-vriendelijk content sharing SaaS platform aan voor het delen van informatie, zowel privé als professioneel, gebaseerd op Europese waarden en een eerlijk winstgevend verdienmodel.
Op het platform kan je net als andere sociale platformen informatie delen, echter staat bij dit platform privacy centraal waardoor er geen advertenties, trackers of AI-algoritmes zijn.
Hierdoor blijft alle data in Europa en is het platform niet gericht op het maximaliseren van de schermtijd van gebruikers.
Een breed inzetbaar SaaS platform, met dataprivacy als uitgangspunt:
- Een platform om informatie te delen met vrienden, familie en in groepen;
- Digitaal archief;
- Een ‘eerlijk’ kanaal voor de communicatie met volgers;
- Een platform voor het delen van informatie in teams en samenwerkingen buiten de grens van de eigen organisatie.
De onderneming speelt in op de veranderingen in de markt. Enerzijds komt er steeds meer vraag naar privacy-vriendelijke oplossingen, anderzijds biedt nieuwe Europese en nationale wetgeving meer kansen voor nieuwkomers.
Ze hebben de ambitie om marktleider te worden in deze groeiende markt van privacy-vriendelijke oplossingen.
In de eerste helft van 2021 is het platform succesvol (in bèta-versie) gelanceerd in Nederland en België. Inmiddels hebben zich >7.500 gebruikers aangemeld (zonder marketingcampagne). In de eerste 4 maanden van 2022 is het aantal gebruikers verdubbeld. De doelstelling is om per eind 2022 te groeien naar 25.000 – 50.000 gebruikers.
Business Model:
Het businessmodel is een freemium model middels abonnementen. Per heden wordt er een conversie behaald van +/- 8%.
Voor grote organisaties & NGO’s gelden maatwerk contracten.
Type klant:
Gewenste Investeerder:
USP’s:
- Schaalbaar SaaS Platform;
- Reeds 7.500+ leden op bètaversie;
- Consortium van 38 organisaties onder leiding van Nederlandse Universiteit als launching B2B customer;
- Belangrijke award gewonnen op gebied van privacy;
- Oplossing gereed voor ‘eerlijk kanaal’ eerste organisaties aan boord;
- Sterk team en Raad van Toezicht;
- Pijplijn van diverse organisaties en NGO’s;
- Momentum (het is tijd voor privacy-vriendelijke oplossingen, groeiende markt).
Benodigd Kapitaal:
€400.000,- (minimale ticket size €5.000,-)
Investeringsbehoefte:
De benodigde financiering wordt gebruikt voor:
- Native apps en platform: lancering en optimalisatie/uitbreiding (vooral B2B) (35%);
- Groei in abonnementen zowel B2B als B2C (35%);
- Voorbereiding internationalisatie (15%);
- Ontwikkeling en uitvoering van de eerste marketingcampagnes (15%).
Sector:
Bedrijfsfase:
Aantal Founders:
Aantal werknemers:
15
Ervaring Founders:
Het managementteam bestaat uit zeer ervaren en ondernemers en professionals die al eerder succesvol hebben samengewerkt.
Founder 1: heeft een achtergrond als succesvol ondernemer in de communicatie & ICT.
Founder 2: heeft een achtergrond als partner van een Big4 kantoor op het gebied van Data.
Huidige omzet (maandelijks):
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
Huidige kosten (maandelijks):
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
Er is een mondelinge toezegging voor 50.000 EUR aan financiering van een informal. Daarnaast hebben de huidige investeerders ook aangegeven mee te willen doen in deze financieringsronde.
Overige relevante informatie:
In een voorgaande financieringsrondes is er reeds voor +/- €650.000,- aan externe funding opgehaald.
Daarnaast heeft het founding team reeds €155.000,- aan eigen middelen ingebracht.