Deze onderneming biedt, als eerste in Europa, een privacy-vriendelijk sociaal SaaS platform aan voor het delen van informatie, zowel privé als professioneel, gebaseerd op Europese waarden en een eerlijk winstgevend verdienmodel. Op het platform kan je net als andere sociale platformen informatie delen, echter staat bij dit platform privacy centraal waardoor er geen advertenties, trackers of AI-algoritmes zijn. Hierdoor blijft alle data in Europa en is het platform niet gericht op het maximaliseren van de schermtijd van gebruikers.
De onderneming speelt in op de veranderingen in de markt. Enerzijds komt er steeds meer vraag naar privacy-vriendelijke oplossingen, anderzijds biedt nieuwe Europese en nationale wetgeving meer kansen voor nieuwkomers. De onderneming heeft de ambitie om marktleider te worden in deze groeiende markt van privacy-vriendelijke oplossingen.
In de eerste helft van 2021 is het platform succesvol (in bèta-versie) gelanceerd in Nederland en België. Inmiddels hebben zich >7.000 gebruikers aangemeld (zonder marketingcampagne). In de eerste 4 maanden van 2022 is het aantal gebruikers verdubbeld. De doelstelling is om per eind 2022 te groeien naar 25K-50K gebruikers.
Business Model:
Type klant:
Gewenste Investeerder:
USP’s:
Benodigd Kapitaal:
Investeringsbehoefte:
Sector:
Bedrijfsfase:
Aantal Founders:
Aantal werknemers:
15
Ervaring Founders:
Huidige omzet (maandelijks):
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
Huidige kosten (maandelijks):
Reeds toegezegde financiering in deze ronde:
Er is een mondelinge toezeggen voor 50.000 EUR aan financiering van een informal. Daarnaast hebben de huidige investeerders ook aangegeven mee te willen doen in deze financieringsronde.