Beschrijving onderneming:
In samenwerking beheert deze stichting (met ANBI status) 2 nationale parken in het zuiden van Congo-Kinshasa ongeveer ter grootte van Nederland. Ze bouwen dit gebied weer op vanaf een 0 punt, waaronder zeer bijzondere diersoorten. In samenwerking geeft de stichting een 15 jarige overeenkomst met de ICCN (Congolese wildlife autoriteit) om dit gebied geheel self-sustainable te maken. Toerisme, bedrijfssamenwerkingen e.d. staan hier als eindpunt centraal. |
Business Model:
Werving van eRangers (maandelijkse donateurs), verkopen producten webshop, gebied en mogelijkheden beschikbaar maken voor zakelijke investeerders, toerisme, Netflix documentaire (the Forgotten Park), starten zakelijke initiatieven met lokale gemeenschap in gebied (veel mogelijk), subsidies (het park ontvangt reeds subsidie van de EU echter nog niet voldoende c.q. toereikend ten opzichte van OPEX). |
Type klant:
B2B & B2C
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Venture Capitalist
Wat onderscheidt jouw onderneming van anderen in jouw sector (USP’s)?:
De stichting is op de long term betrokken bij een van de meest bijzondere NGO projecten ter wereld, het concrete lange termijn perspectief is uniek. De kansen dat dit biedt voor bedrijven, stichtingen en individuelen zijn eindeloos. Het platform dat de stichting wil gaan bouwen – om eRangers (donateurs) te werven – van de investering lichten zij graag persoonlijk toe, maar zal qua bereik en transparantie de goede doelen sector transformeren met disruptive innovation. |
Benodigd Kapitaal:
€200.000,- |
Investeringsbehoefte:
Bouwen concept, platform, marketingstrategie en uitrol in samenwerking Wieden + Kennedy. De stichting krijgt al €10.000,- per maand van Google (samenwerking) voor de online advertenties. Ze zijn bovendien bezig met Facebook en Instagram. |
Sector:
Impact
Bedrijfsfase:
Early Growth
Aantal founders:
2
Aantal huidige werknemers:
1-5
Maandelijkse omzet (huidig):
€2.500,- (binnen ICF – nieuwe marketingstichting). Binnen de Forgotten Parks Foundation +/- €220.000,- |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€300.000,- (start webshop – productverkoop met Google budget) |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€1.000.000,-
Huidige maandelijkse kosten:
€100,-
Reeds toegezegde financiering:
0 |
Overige relevante informatie:
Partners: EarthToday, Forgotten Parks foundation, IUCN NL |