Bedrijfsinformatie:
De eerste 100% levensechte science fiction experience ter wereld!! Met de allernieuwste technieken, in combinatie met de kennis en ervaring van professionals uit de filmindustrie creëert the experience een 100% geloofwaardige science-fiction wereld waarin jij en je vrienden de hoofdrol spelen. Er is vier jaar gewerkt aan de ontwikkeling van deze spectaculaire propositie. Wat begon als een interessant ideetje, waar door een eenling in de avonduren aan werd gewerkt, is uitgegroeid tot een ambitieus megaproject, gedragen door een breed team van professionals uit de film en entertainment industrie. Het is qua spektakel vergelijkbaar met de beleving van een moderne high-end attractie in een pretpark, maar dan vertaald naar een persoonlijk en meeslepend verhaal binnen een zéér realistische science-fiction wereld. Er wordt géén gebruikgemaakt van virtual reality. Alles wat je ziet en meemaakt is 100% echt. De experience test jouw survival skills, jij en vijf van je vrienden moeten zich staande houden in een bloedstollend en levensecht verhaal. Het is geen spel, het is een film — met jou in de hoofdrol! Dat maakt het geheel tot een hele bijzondere en grensverleggende ervaring. Initiatiefnemer en ceo geeft aan: “Het is moeilijk om uit te leggen hoe innovatief het concept is. Ik zie het als de IPhone van de experience industrie. Vóór de legendarische presentatie van Steve jobs was het lastig uitleggen wat er nou zo bijzonder aan die telefoon was, je moest hem zien om het écht te snappen en te geloven. En dat geldt ook voor deze experience. Qua technologie en ‘immersiveness’ gaan we verder dan de grote spelers zoals Disney en Universal nu in hun experiences. Dat klinkt nu natuurlijk nog wat ongeloofwaardig maar het is toch echt zo. Dat heeft vooral ook te maken met een ander verdienmodel, de grote pretparken hebben een footfall van honderden mensen per uur en geven korte intense 5 minuten ervaringen zonder noemenswaardige interactie met de omgeving. Maar in hun R&D lab is Disney natuurlijk oneindig veel verder dan wat ze uiteindelijk in hun ervaringen stoppen. Wij hebben wel de kans om al onze state-of-the-art technologieën te implementeren en creëren daarmee een hele persoonlijke, diepe en rijke ervaring van meer dan anderhalf uur. Het is fastfood versus een Michelin star restaurant.” Financials: Het bedrijf is a-typisch vergeleken met het traditionele startup-profiel. De startup heeft een hoge initiële investeringsbehoefte (CapEx), maar er zijn geen investeringsrondes meer voorzien, dus wordt in de toekomst geen verdere verwatering van aandelen verwacht. Ze zijn op zoek naar meerdere kleinere investeerders (tickets vanaf 25K) om in totaal een investering van 1,5M EUR equity op te halen. Om de atypische startup aantrekkelijker te maken voor early investors, zijn ze bereid bepaalde elementen in een aandelenovereenkomst op te nemen die een ROI opleveren die past bij dit type pre-seed investeringen. De gedachten zijn in de trant van (cumulatief) preferente aandelen, liquidatievoorkeuren en / of eerste rechten op dividenden om de pre-seed-investering af te betalen. Om aandelenbeleggers te beschermen voor een downside scenario, staat de startup ook open voor een gedeeltelijk eigen vermogen en gedeeltelijk gedekte financiering door aandeelhoudersleningen. Dit zou de aandelenkoers verlagen en het risico voor beleggers verlagen in geval van een neerwaarts scenario. Ze staan open voor een dialoog. Aan een ambitieus plan hangt natuurlijk een stevig prijskaartje. In totaal hebben we 2,5M EUR nodig, waarvan een 1,5M EUR via Equity. Hiervan is reeds 160K toegezegd. Equity tickets zijn beschikbaar vanaf 25K (STAK) en vanaf 100K in commons. Daarnaast willen ze 1M ophalen via Crowdfunding/Aandeelhouderslening/Overige schuld. De huidige stand aan toegezegde financiering bedraagt reeds +/-235K. Van die 2,5M EUR gaat ruim 1,4M EUR naar de fysieke bouw van de wereld, ongeveer 850K naar R&D. Het restant ad 250K is werkkapitaal. Zodra de financiering rond is zijn dertien maanden nodig om de ervaring te ontwikkelen en bouwen. Er zijn tijdens die dertien maanden grofweg drie parallelle trajecten te onderscheiden: De fysieke bouw (alles wat je kunt zien en aanraken). Het ontwikkelen van de software applicaties (alles wat er voor zorgt dat dingen functioneren, bewegen, communiceren of interactief zijn). De ‘specials’ (robotspinnen, animatronics, sound design, VFX, Special effects, etc). Er wordt een groot voordeel gehaald uit het feit dat er zelf geen technologieën worden ontwikkelt maar er alleen bestaande technologieën op een slimme manier met elkaar worden gecombineerd. Daarnaast is er een plan B en C voor de meest ingewikkelde uitdagingen zodat er zeker weten aan het einde van de rit een fantastisch resultaat bereikt wordt. Als het lukt om dit jaar de financiering rond te krijgen zullen ze begin 2022 hun deuren openen! |
Benodigd Kapitaal:
€1.500.000 |
Gewenst type investeerder:
Angel investor; Venture Capitalist; Private Equity
Gewenste eigenschappen / competenties die je zoekt in een investeerder:
Affiniteit met gaming, entertainment, oog voor de toekomst van experiences |
Sector:
Leisure
In welke fase bevindt de organisatie zich?:
Pre-seed
Omzet (Historisch & Prognose):
2020: €0, 2021: €0, 2022: €858.000, 2023: €2.719.000, 2024: €3.811.000, 2025: €4.924.000 |
Investeringsbehoefte:
Fysieke bouw: €1.400.000 , R&D: €850.000 , Werkkapitaal: €550.000 |
Aantal founders:
2
Aantal werknemers:
1-5
EBITDA (Historisch & Prognose):
2020: -€96.000 , 2021: -€332.000 , 2022: -€80.000 , 2023: €1.061.000 , 2024: €1.522.000 , 2025: €2.034.000 |
Overige relevante informatie:
Het team bestaat uit zeven professionals uit de film en entertainment industrie. Van filmregiseur naar creatief directeuren en animatronics specialisten. Met dit superteam van creatieve, technische en commerciële talenten wordt er van een zeer ambitieuze droom een haalbaar en realistisch plan gemaakt.
Voormalig creatief directeur van de prijswinnende Londense escape room ‘Timerum’ en voormalig game director van de groots opgezette live-experience ‘Sherlock, the game is now’, zegt over dit project:
“What this project has the capacity to do is push the industry further, with a level of build and technological ambition the likes of which no-one has achieved before in interactive experiences. It could be analogous to the opening of the original Disney Parks in California: a benchmark in live entertainment. If fully realized, this experience will be a great leap forward for our industry, one that will be emulated and admired the world over.”
Bekijk hier de test met een prototype van de robotspin die in de ervaring wordt gebruikt:
Geïnteresseerd of vragen? Neem vrijblijvend contact op via het reactieformulier rechtsboven aan de pagina.