Beschrijving onderneming:
Deze startup heeft algoritmes ontwikkeld die routes optimaliseren voor afvalinzamelaars. Zo kunnen afvalinzamelaars gemakkelijk met één druk op de knop de routes die de planners maken voor de afvalwagen optimaliseren. Op dit moment heeft de startup een API-koppeling hiervoor ontwikkeld. Het product van deze startup is ontwikkeld vanuit het hart van een afvalinzamelaar. De applicatie met hun algoritmes is getest bij een afvalinzamelaar en dit leidde tot een optimalisatie van 20%, ipv 6 wagens waren er nog maar 5 wagens nodig. Een kenner van de markt gaf aan dat dit product een goede toevoeging zou zijn voor planners. Uit de reactie van bedrijven in deze markt blijkt het zelfde. Terwijl het product nog niet live is, zijn er al 4/5 bedrijven die een intentieverklaring willen tekenen. Uiteindelijk is dit product/service ook schaalbaar naar andere sectoren. De afval industrie is erg conservatief en dit ziet deze startup ook in de staalmarkt waar bedrijven ook erg geïnteresseerd zijn in dit product. |
Business Model:
– Jaarlijkse licentie (een maandelijks bedrag afhankelijk van aantal locaties en type wagen). – Eenmalige implementatie kosten. – Consultancy kosten. |
Type klant:
B2B
Gewenst type investeerder:
Angel investor, Venture Capitalist en Incubator/accelerator
USP’s:
Het eerste bedrijf met een dergelijk product in de afvalwereld. Veel middelgrote/kleine bedrijven in de afvalwereld gebruiken geen gelijkwaardige product. |
Benodigd Kapitaal:
€250.000-500.000 |
Investeringsbehoefte:
Investeringen zullen worden gebruikt voor software ontwikkeling (door middel van in-house met personeel aannemen of uitbesteding aan een software huis) en marketing. |
Sector:
B2B Software
Bedrijfsfase:
Pre-seed
Aantal founders:
3
Aantal huidige werknemers:
5-25
Maandelijkse omzet (huidig):
€0 |
Omzet (Prognose) komende 12 maanden:
€170.000 (in 2022) |
Omzet (Prognose) maand 13 – 24:
€400.000
Huidige maandelijkse kosten:
€500
Overige informatie:
De startup bestaat nu uit drie founders en heeft vier afstudeerstagiaires in dienst.